Vila d'Abadal havia estat regidor de l'Ajuntament de Vic entre 1987 i 1995, durant el mandat de l'alcalde Pere Girbau. També va ser responsable de Medi Ambient del Consell Comarcal d'Osona, durant la presidència de Jacint Codina, i va tenir un paper destacat en el tancament dels abocadors il·legals de deixalles i el desplegament de la xarxa de depuradores.
Pertany a una família molt lligada històricament a la tradició del nacionalisme català. El seu avi, el doctor Lluís Vila d'Abadal, va ser un dels fundadors d'Unió de Democràtica de Catalunya. El seu pare, Marià Vila d'Abadal, va ser diputat per Convergència i Unió a la primera legislatura i anteriorment havia participat de forma molt activa en la resistència de Catalunya contra la dictadura militar.
Actualment és president del Consorci Forestal de Catalunya i representa la federació de CiU en distintes institucions a nivell nacional.