El president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, aposta perquè la capitalitat de la vegueria de la Catalunya Central sigui rotatòria. D'aquesta manera, segons Roca, es facilitaria l'aplicació del reequilibri territorial.
Aquesta és la idea que ha llançat el president de l'ens comarcal berguedà després de reunir-se aquest dijous amb representants dels consells comarcals de l'Anoia, Osona i l'Alt Penedès en una trobada organitzada pel Fòrum Comarcal de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM). La reunió ha servit per analitzar el paper de les comarques en la futura organització territorial en vegueries.
Més importància per cada comarca
El president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, ha explicat que si la capitalitat de la vegueria fos rotatòria la comarca tindria “certa importància durant un temps”. Roca ha dit que seria bo que es discutís aquesta possibilitat i ha recordat que depèn d'una llei que ha d'aprovar el Parlament.
Durant la trobada, Roca també ha destacat que el model territorial és 'complex' i ha criticat el fet que el Govern està obrint delegacions “més per criteris localistes i partidistes que no pas per qüestions d'organització”.
En la jornada, els consells també han recordat els problemes de finançament que tenen, la qual cosa es nota en temes com el transport escolar no obligatori o els serveis socials, ha explicat Roca. El president de l'ens comarcal berguedà ha recordat que necessiten un millor finançament per poder prestar els serveis en les millors condicions.
A més, també s'ha posat damunt la taula la importància de la racionalització de l'administració amb l'objectiu de “simplificar-la”. D'aquesta manera, segons Roca, s'aconseguiria una administració més eficient i que es mantingués econòmicament.
La Catalunya Central com la Unió Europea?
El Berguedà aposta per una “capitalitat rotatòria”
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 02 de juliol de 2009 a les 16:46
Et pot interessar
-
Política Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí
-
Política Llum verda a l'Agenda Urbana de Vic
-
Política El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política El nou regidor d'Aliança Catalana a Manlleu ret homenatge a la bandera espanyola
-
Política Manlleu aprova la modificació per la reordenació urbanística del polígon del Verdaguer
-
Política Manlleu declara «persones non grates» els policies infiltrats als moviments socials dels Països Catalans