NOTA DE PREMSA
L'Ajuntament de Vic mostra el seu escepticisme davant l'anunci de desdoblament de la via de tren
Enric Castellnou recorda que el projecte de desdoblament ja el va aprovar el darrer govern d'Aznar i, de moment, no s'han iniciat les obres
També remarca que en aquell projecte el tram Barcelona-La Garriga costava 250.000€, el mateix que ara costa el tram Barcelona-Vic
El Ministeri de Foment i el govern de la Generalitat van anunciar ahir les inversions previstes per millorar les línies de RENFE a Catalunya. Entre aquestes inversions hi destaca el desdoblament de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà en el tram comprès entre Barcelona i Vic. Enric Castellnou, portaveu de l'Ajuntament de Vic "dubta davant aquest anunci que és una vella reivindicació dels ajuntaments del Vallès, Osona, Ripollès i Cerdanya" i mostra el seu escepticisme "perquè a un mes de les eleccions s'acostumen a fer promeses que després queden al calaix". Castellnou recorda que el projecte per desdoblar el tram Barcelona-Vic ja es va aprovar quan Francisco Álvarez Cascos era ministre de Foment i "de moment no s'ha mogut ni una travessa".
També ressalta com a cosa curiosa que, en aquest projecte, "només el desdoblament de Barcelona a La Garriga ja costa 250.000€, xifra que ara es dóna com a cost total del desdoblament entre Barcelona i Vic".
El portaveu de l'Ajuntament afirma que una de les notícies més esperades pels ciutadans i ciutadanes d'Osona és la reforma de la línia de tren. Cada vegada són més els usuaris que l'utilitzen per anar a treballar, per estudiar, o simplement per oci, però els serveis que ofereix "continuen essent els de principi de segle". "Extrema lentitud dels trens, endarreriments, poca freqüència, manca de previsió d'usuaris que porta a moltes persones a anar dretes, i, cada vegada més, combois més antics i destartalats", així resumeix Enric Castellnou l'estat de la línia de tren "que sembla maleïda perquè cada vegada està quedant més i més desfasada". La línia, a part de tots aquests problemes "també presenta mancances en seguretat vial i també ha patit diferents atacs vandàlics".
Castellnou ha participat en moltes negociacions, tant com a regidor de l'Ajuntament de Vic com diputat del Parlament amb diferents institucions per tal de millorar-la, però de moment "tot i les promeses i els projectes que s'han aprovat, no hem vist cap intent material de millora de la línia". Recorda quan l'any 1999, el que llavors era Secretari d'Estat d'Infraestructures, Joan Vilalta, "em va dir que el projecte de desdoblament entre Vic i Barcelona ja estava aprovat, excepte el tram del Congost". "El darrer govern d'Aznar va aprovar el projecte però misteriosament han anat passant els anys i no han començat les obres", es lamenta.