La BV4608, coneguda com la carretera de la Gleva, s'ha convertit en un dels eixos d'entrada i sortida a Manlleu, una via que més enllà de suportar un trànsit de cotxes elevat, els últims anys també és utilitzada per patinets, bicicletes o vianants. Un tram pel qual, actualment, la Diputació de Barcelona està elaborant un projecte de reforma per millorar-ne la seguretat.
Amb aquest l'objectiu, el ple de l'Ajuntament de Manlleu aprovava una moció proposada pel PSC per instar a la Diputació que prevegi la incorporació d'una vorera o carril bici en aquest tram. Tal com explicava la regidora d'Urbanisme, Marta Moreta, l'inici de les obres d'execució del projecte de la carretera estan previstes a principis del 2025, uns treballs que tindrien una durada aproximada de 10 mesos.
Des del consistori es demana un carril "que garanteixin la seguretat a la carretera", perquè "s'està convertint en una zona molt transitada" tant per cotxes com per patinets, bicicletes o vianants. Es tracta d'un tram per on cada passen diàriament 8.500 cotxes creant "un gran problema de seguretat", remarcava Moreta.
La moció prosperava amb els vots favorables d'ERC, CUP i Ara Gent de Manlleu, mentre que des d'AC ho feien amb una abstenció. Amb tot, els republicans recorden que tot i ser un bon inici, "aquest carril bici no és suficient". En aquesta línia, subratllen la necessitat d'articular una xarxa pedalable ben connectada "per fer de la bicicleta un mitjà de transport viable i segur" i continuen reclamant el carril bici Manlleu-Gurb-Vic.
Manlleu demana incloure un vial per bicicletes a la carretera de la Gleva
El consistori aprova una moció per sol·licitar a la Diputació que, aprofitant les obres de millora a la BV4608, projecti un carril bici
ARA A PORTADA
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Sant Tomàs busca voluntaris per compartir temps lliure amb persones amb discapacitat intel·lectual Redacció
-
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 30 i 31 de maig i 1 de juny Irene Giménez Vinyet
-
-
«Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic Redacció
Publicat el 24 de setembre de 2023 a les 11:40
Et pot interessar
-
Política El nou regidor d'Aliança Catalana a Manlleu ret homenatge a la bandera espanyola
-
Política Manlleu aprova la modificació per la reordenació urbanística del polígon del Verdaguer
-
Política Manlleu declara «persones non grates» els policies infiltrats als moviments socials dels Països Catalans
-
Política A Vic s'han frustrat un total de 36 intents d'ocupació durant el darrer any
-
Política Aliança Catalana guanya una regidora a Roda de Ter
-
Política Turull, convidat d'honor a la Festa Verdaguer de Folgueroles