El diputat osonenc per Convergència i Unió Francesc Homs ha presentat la seva renúncia a l'acta de diputat al Parlament de Catalunya que havia obtingut en les eleccions celebrades el passat 28 de novembre. El motiu d'aquesta renúncia és que Homs haurà de concentrar-se en la seva tasca de secretari general de la Presidència, com a "mà dreta" de fet del president de la Generalitat, Artur Mas.
D'altra banda, el resultat ajustat de les eleccions, i la composició proporcional que se'n deriva a les comissions parlamentàries, han obligat CiU a assegurar que tots els diputats podran assistir a les sessions i que, per tant, no hauran d'atendre ocupacions que els poguessin forçar a absentar-se'n i, en conseqüència, arribar a perdre votacions. És per això que tots els consellers que són diputats tanbé dimitiran.
Després de la dimissió d'Homs, Osona es queda amb dos diputats, tots dos d'Unió Democràtica: Josep Maria Vila d'Abadal i Ramon Espadaler. El resultat electoral va deixar sense representació osonenca al Parlament al PSC i ERC, ja que tant la socialista Flora Vilalta com el republicà Josep M. Ftreixenet no van poder repetir escó.
Osona perd un diputat amb la renúncia de Francesc Homs
L'electe de CiU es concentrarà en la seva tasca de secretari de la Presidència
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de desembre de 2010 a les 18:25
Et pot interessar
-
Política El ple de Roda de Ter aprova la modificació del POUM
-
Política L'oposició de Manlleu denuncia «una deriva despòtica» del govern en minoria de Junts
-
Política Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC
-
Política Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí
-
Política Llum verda a l'Agenda Urbana de Vic
-
Política Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia