El diputat osonenc per Convergència i Unió Francesc Homs ha presentat la seva renúncia a l'acta de diputat al Parlament de Catalunya que havia obtingut en les eleccions celebrades el passat 28 de novembre. El motiu d'aquesta renúncia és que Homs haurà de concentrar-se en la seva tasca de secretari general de la Presidència, com a "mà dreta" de fet del president de la Generalitat, Artur Mas.
D'altra banda, el resultat ajustat de les eleccions, i la composició proporcional que se'n deriva a les comissions parlamentàries, han obligat CiU a assegurar que tots els diputats podran assistir a les sessions i que, per tant, no hauran d'atendre ocupacions que els poguessin forçar a absentar-se'n i, en conseqüència, arribar a perdre votacions. És per això que tots els consellers que són diputats tanbé dimitiran.
Després de la dimissió d'Homs, Osona es queda amb dos diputats, tots dos d'Unió Democràtica: Josep Maria Vila d'Abadal i Ramon Espadaler. El resultat electoral va deixar sense representació osonenca al Parlament al PSC i ERC, ja que tant la socialista Flora Vilalta com el republicà Josep M. Ftreixenet no van poder repetir escó.
Osona perd un diputat amb la renúncia de Francesc Homs
Política
L'electe de CiU es concentrarà en la seva tasca de secretari de la Presidència
ARA A PORTADA
-
Societat Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 31 de juliol i 1 i 2 d'agost Irene Giménez Vinyet
-
Societat El Consell Comarcal aprova definitivament el Pla de Qualitat de l'Aire d'Osona Irene Giménez Vinyet
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat Vic mantindrà la prova pilot de trànsit al carrer Jaume I fins a finals d'any Irene Giménez Vinyet
Publicat el
30 de desembre de 2010 a
les 18:25
Et pot interessar
-
Política
Manlleu continua reclamant una comissaria de Mossos
-
Política
El ple de Vic desestima prohibir el burquini a les piscines municipals
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política
Bateria de preguntes de la CUP al govern català sobre el futur del CAP dels Caputxins
-
Política
Tona Avança i Junts per Catalunya concorreran plegats a les municipals del 2027: «És un acord natural»
-
Política
Els comuns exigeixen al Govern que aclareixi el futur del CAP dels Caputxins de Vic
