Els ajuntaments de Tavèrnoles i Espinelves, en els seus respectius plens celebrats els dies 24 i 28 de setembre respectivament, han declarat els seus municipis “territori català lliure”. Les mocions aprovades insten el Parlament a prendre mesures per tal d’accelerar el procés d’independència de Catalunya i a organitzar un referèndum si s’escau, entre d'altres propostes.
Als dos ajuntaments s’ha aprovat la moció per unanimitat. A Tavèrnoles, hi han votat a favor els set regidors (TAV, CiU i ERC) i a Espinelves, els cinc (CiU, ERC-AM, Espinelves lliure i Espinelves Viu).
D’aquesta manera, ja són 14 municipis d’Osona que s’han afegit a la iniciativa engegada per Sant Pere de Torelló. La resta són Collsuspina, Santa Eugènia de Berga, Sant Vicenç de Torelló, Tona, Prats de Lluçanès, Manlleu, Sant Julià de Vilatorta, Calldetenes, Vic, Seva i Tavèrnoles.
Tavèrnoles i Espinelves també enfilen cap a la independència
Els dos municipis es declaren “territori català lliure”.
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 29 de setembre de 2012 a les 18:23
Et pot interessar
-
Política Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí
-
Política Llum verda a l'Agenda Urbana de Vic
-
Política El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política El nou regidor d'Aliança Catalana a Manlleu ret homenatge a la bandera espanyola
-
Política Manlleu aprova la modificació per la reordenació urbanística del polígon del Verdaguer
-
Política Manlleu declara «persones non grates» els policies infiltrats als moviments socials dels Països Catalans