Els ajuntaments de Tavèrnoles i Espinelves, en els seus respectius plens celebrats els dies 24 i 28 de setembre respectivament, han declarat els seus municipis “territori català lliure”. Les mocions aprovades insten el Parlament a prendre mesures per tal d’accelerar el procés d’independència de Catalunya i a organitzar un referèndum si s’escau, entre d'altres propostes.
Als dos ajuntaments s’ha aprovat la moció per unanimitat. A Tavèrnoles, hi han votat a favor els set regidors (TAV, CiU i ERC) i a Espinelves, els cinc (CiU, ERC-AM, Espinelves lliure i Espinelves Viu).
D’aquesta manera, ja són 14 municipis d’Osona que s’han afegit a la iniciativa engegada per Sant Pere de Torelló. La resta són Collsuspina, Santa Eugènia de Berga, Sant Vicenç de Torelló, Tona, Prats de Lluçanès, Manlleu, Sant Julià de Vilatorta, Calldetenes, Vic, Seva i Tavèrnoles.
Tavèrnoles i Espinelves també enfilen cap a la independència
Els dos municipis es declaren “territori català lliure”.
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 29 de setembre de 2012 a les 18:23
Et pot interessar
-
Política
El Consell Comarcal d'Osona aprova un pressupost de més de 50 milions d'euros pel 2026
-
Política
El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe
-
Política
Prats de Lluçanès aprova el pressupost pel 2026
-
Política
Quant cobren els alcaldes i alcaldesses d'Osona i el Lluçanès?
-
Política
L'Ajuntament de Tona, molt a prop d'adquirir la finca Estabanell
-
Política
L'Ajuntament de Vic ha obert més de 50 expedients per sospita d'infrahabitatge
