L'acusat per l'accident de la C-17 diu que tenia el cap «anul·lat» quan conduïa begut, drogat i en contradirecció

El conductor jutjat al·lega que no s'ha posat en contacte amb les víctimes per no causar-los més dolor

L'Audiència de Barcelona acull el judici contra l'acusat d'un accident mortal a la C-17 l'any 2018.
L'Audiència de Barcelona acull el judici contra l'acusat d'un accident mortal a la C-17 l'any 2018.
Redacció
20 de febrer de 2025, 16:11

El conductor jutjat per haver provocat la mort d'una noia de 17 anys i ferir tres persones més en un xoc frontal a la C-17 quan conduïa begut, drogat i contra direcció ha insistit en la seva declaració que durant aquells minuts el seu cap estava "totalment anul·lat" i ho ha atribuït als efectes de l'alcohol i la cocaïna que havia pres aquella nit. "Mai de la vida, sent conscient, posaria en risc la meva vida ni la de ningú", ha afirmat aquest dijous en el judici a l'Audiència de Barcelona amb jurat popular. L'acusat, per a qui el fiscal demana una pena de 13 anys de presó, també ha assegurat que se sent "molt enfonsat" i que no ha estat "capaç de reunir forces" per posar-se "cara a cara" amb la família per la por de "fer-los més mal".

L'acusat, de 47 anys i sense antecedents penals, ha assegurat en repetides ocasions que estava "completament anul·lat" i que si hagués estat conscient dels perills que estava causant quan aquella nit del 2018 va entrar a la C-17 contra direcció hauria actuat d'una altra manera. "Aquell dia el meu cap no era capaç de funcionar. Estava totalment anul·lat", ha repetit. Quan el fiscal li ha preguntat si li importava un "rave" el que podia passar a causa d'aquella conducció i si estava "disposat al que fos", l'acusat ho ha negat.

Abans, havia insistit que no era conscient ni de la velocitat en què conduïa ni dels senyals de la carretera i que fins que no va veure un cotxe de cara no va tenir la sensació que podia estar conduint contra direcció. Aleshores, ha declarat, va entrar "en pànic" i va "voler sortir" de la carrera. Tampoc recorda haver identificat cap cotxe de la policia.

El conductor que és jutjat aquests dies ha explicat que bevia alcohol ocasionalment i que no havia consumit mai drogues, però que aquella nit va sortir amb un company a una discoteca i va beure molt i va prendre cocaïna. L'acusat ha afirmat que aquella barreja li va "destrossar" el cap. "No m'arribo a creure com vaig ser capaç de tot allò. No soc així, soc molt responsable. Hi he pensat mil vegades i no soc capaç d'entendre com em va poder passar una cosa així", ha assegurat l'acusat, que ha explicat que abans d'aquell dia no havia tingut cap accident.

L'home ha dit que està "molt afectat" i que no s'ha posat en contacte amb la família de la noia que va morir pel "temor" de fer-los més mal. També ha relatat que es va sentir "molt avergonyit" sobretot de cara als seus fills, que aleshores eren menors. "Tota la vida he intentat lluitar per ser un referent i em sentia molt avergonyit", ha afirmat.

El sinistre viari va tenir lloc la matinada del 4 de març del 2018. L'acusat, que va donar positiu per alcohol i cocaïna, va circular més de 120 km en direcció contrària fins que va xocar frontalment contra el vehicle on viatjava la víctima mortal; el seu pare, que conduïa i va haver d'estar ingressat a l'UCI, i dues adolescents més, que també van resultar ferides. Els tres van necessitar tractaments sanitaris i psicològics i els han quedat seqüeles, tal com van explicar en el judici en la sessió de dilluns.

En la sessió d'aquest dijous han intervingut quatre perits, que han mostrat amb fotografies, vídeos i mapes el recorregut que va seguir l'acusat i com, quan es va incorporar a la C-17, va ignorar tant els senyals verticals que prohibien l'entrada a la via per aquell punt com els horitzontals que indicaven que el sentit era contra direcció.

En el vídeo que recreava el recorregut de l'acusat, els perits han mostrat com, a mesura que avançava, el conductor hauria hagut d'advertir que tots els senyals i rètols estaven al revés i les possibles sortides per on hauria pogut abandonar la carretera, fins a dotze abans de xocar amb el cotxe de les víctimes. A més, han assenyalat les posicions de les patrulles policials, clarament visibles. Els perits també han explicat com van determinar que el conductor circulava a 145 km/h.

El fiscal demana per a l'acusat una pena de 13 anys de presó per un delicte d'homicidi i tres delictes de lesions -amb els atenuants d'embriaguesa-; un delicte de conducció amb menyspreu per a la vida dels altres i un delicte de conducció sota els efectes de l'alcohol.

Segons l'escrit de la Fiscalia, l'acusat va conduir per diferents vies de Torelló fins que va entrar a la C-17 en sentit contrari, ignorant els senyals que ho impedien. El fiscal creu que si bé en aquell moment no era conscient que circulava de forma errònia, a mesura que anava avançant es va trobar amb vehicles que li feien ràfegues per alertar-lo o que fins i tot el van haver d'esquivar per no xocar, de manera que era conscient que "circulava de forma indeguda i que, en continuar, estava generant un gran perill per a la resta d'usuaris de la via". Els Mossos d'Esquadra van enviar patrulles per aturar-lo, però va fer "cas omís" als requeriments de les dotacions policials.

Testimonis d'aquella nit, com un conductor que el va esquivar i una mossa d'esquadra que va intervenir per intentar aturar-lo, han recordat en el judici en sessions anteriors que conduïa "com un kamikaze". Els fills de l'acusat també han declarat en aquest judici i han afirmat que el sinistre va suposar "un abans i un després" en la vida de la família, que intentava processar la mort de la mare tres anys abans.