
En el marc de les actuals retallades pressupostàries, el Departament d’Agricultura Ramaderia i Pesca (DAR) de la Generalitat ha decidit tancar totes les oficines comarcals, entre ells la de Prats, que dóna servei a tot el Lluçanès i part d’Osona. La desaparició d’aquesta oficina suposarà un gran problema per a les més de 470 explotacions agràries i les prop d’11.384 ha de superfície agrària que hi ha a la zona. L’oficina ofereix serveis més enllà de l’activitat ramadera i agrària, ja que també assessora i gestiona diferents aspectes del sector forestal o de les activitats cinegètiques que es donen a la comarca.
La decisió no ha agradat gens al sector del Lluçanès, que consideren l’oficina de cabadal importància pel manteniment de la pagesia. Qui ha mogut fitxa és ERC, tant des de la seva seu local a Prats com des del Parlament. Els republicans rebutgen el tancament i demanen a la Generalitat que reconsideri la seva posició. ERC Prats ha emès un comunicat de premsa on fa pública la seva preocupació. A més, el grup parlamentari presentarà una resolució al Parlament defensant la continuïtat de l’oficina.
La decisió de la Generalitat contradiu les paraules del conseller d’Agricultura, Josep M. Pelegrí, en una visita efectuada a Prats el passat novembre, en el marc de la campanya electoral. En un sopar amb pagesos del Lluçanès, Pelegrí va assegurar que la continuïtat de l’oficina del DAR a Prats estava garantida.