Aixequem Tona i ERC estan tancant l'acord per governar a Tona. Les formacions liderades per Amadeu Lleopart i Judit Sardà deixaran fora del govern municipal Josep Salom (JxCat) després de 12 anys governant. Tot i que ha guanyat les eleccions amb 5 regidors, no té majoria; Aixequem Tona n'ha aconseguit 4 i ERC, 3.
El pacte d'Aixequem i ERC és "un canvi de cultura", explica Lleopart a Osona.com. Remarca que s'ha avançat en dos aspectes clau: l'alcaldia i les regidores. D'una banda, es proposa que hi hagi un "equip d'alcaldia". "Reforçarem els càrrecs electes dels dos partits per treballar conjuntament, delegant competències", apunta el candidat d'Aixequem Tona. En aquest sentit, apunta que "hi haurà la figura de l'alcalde", però que sigui "més potent la figura de l'equip col·legiat". Pel que fa a la figura de l'alcalde, encara no hi ha un nom segur i, per tant, res tancat.
D'altra banda, ambdues formacions aposten per les "regidories obertes". "Volem generar i facilitar la participació de la gent en cada regidoria amb intercanvi de propostes, queixes i debat". En els propers dies, tot apunta que Aixequem Tona i ERC oficialitzaran el pacte en què es detallaran les propostes.
[municipals2019]MUN08283[/municipals2019]
Aixequem Tona i ERC fan fora Salom de l'alcaldia
Societat
Encara no se sap qui serà l'alcalde i les dues formacions proposen un "equip d'alcaldia" amb "regidories obertes"
ARA A PORTADA
-
Política Tona Avança i Junts per Catalunya concorreran plegats a les municipals del 2027: «És un acord natural» Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat L'Ajuntament de Tona reafirma el compromís de treballar per preservar el canyissar Irene Giménez Vinyet
-
Política Els comuns exigeixen al Govern que aclareixi el futur del CAP dels Caputxins de Vic Irene Giménez Vinyet
Publicat el
07 de juny de 2019 a
les 10:09
Actualitzat el
07 de juny de 2019 a les
18:06
Et pot interessar
-
Societat
Torelló, de Festa Major
-
Societat
Osonament celebra 20 anys del projecte Parelles Artístiques
-
Societat
El Govern entra a la Fundació BETA de la UVic-UCC
-
Societat
Incendi de vegetació als marges de la carretera entre Oristà i Avinyó
-
Societat
Desallotjament forçós d'un habitatge del carrer Sant Josep de Torelló
-
Societat
Vic engega una prova pilota per restringir el trànsit i millorar la seguretat viària al carrer Jaume I
