Des de fa uns dies es realitzen les obres de remodelació de la plaça Catalunya de Sant Hipòlit de Voltregà. Durant els treballs, finançats pel fons d’inversió local promogut pel govern central, han aparegut a la zona algunes restes d'ossos humans.
En aquell lloc hi havia hagut l'antic cementiri. Quan es va traslladar l’equipament, també es van emportar les despulles que hi havia dipositades. Tot i això, al ser un cementiri on pràcticament no hi havia nínxols i la gent estava enterrada a terra van quedar algunes restes a sota la plaça Ara, amb les obres de remodelació han aparegut i han causat cert malestar entre els veïns.
La controvèrsia, però, i segons els mateixos veïns, té un rerefons més polític que no pas espiritual. Les queixes sorgeixen d’un sector que opina que, en temps de crisi, s’hauria d’haver aprofitat el fons d’inversió local per fer obres més importants a la població i que la reforma de la plaça no corria pressa.
El sarau va començar quan algú es va colar a les obres i amb el mòbil va fer una foto d'un crani. CiU, el grup municipal a l'oposició, va destapar la caixa dels trons i ho va portar a l'últim ple que va tenir moments molt tensos. Es dóna la circumstància que quan es va traslladar el cementiri per a fer-hi la plaça el govern era de CIU, l'actual oposició.
- El tema és a debat al Fòrum de Sant Hipòlit de Voltregà
Apareixen restes humanes en unes obres a Sant Hipòlit
A la plaça de Catalunya hi havia hagut l’antic cementiri.
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 16 de juliol de 2009 a les 18:13
Et pot interessar
-
Societat Aquest és el producte d'Osona inclòs en el menú de la conferència de presidents
-
Societat Prats de Lluçanès demana «mesures urgents» per millorar la seguretat viària a la C-62
-
Societat Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Societat El CHV ret homenatge a les trajectòries professionals i a les persones jubilades l'any 2024
-
Societat Mor la conductora d'un cotxe en un xoc frontal a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí