Aquests són els municipis osonencs que hauran de regular els pisos d'ús turístic

Set localitats de la comarca presenten problemes d'accés a un habitatge permanent i mercat tensionat o ja tenen més de cinc pisos turístics per cada 100 habitants, o compleixen ambdós requisits

Publicat el 09 de novembre de 2023 a les 18:30
El Govern ha aprovat aquesta setmana un nou Decret llei per regular habitatges d'ús turístic mitjançant l'obtenció d'una llicència turística prèvia i una autorització turística en un total de 262 municipis de Catalunya, entre els quals consten les localitats osonenques de Calldetenes, Manlleu, Vic, Torelló, Tona, Tavertet i Rupit i Pruit.
 
[h3]Els pisos turístics per municipi, al detall[/h3]Pots reordenar la taula per qualsevol columna clicant-ne la capçalera


Es tracta de localitats que presenten problemes d'accés a un habitatge permanent –mercat tensionat-, que ja tenen més de cinc pisos turístics per cada 100 habitants o que compleixen els dos requisits anteriors. D'aquesta manera, aquests municipis no podran atorgar més llicències fins que adapti el seu plantejament urbanístic a la nova normativa. El fenomen dels pisos turístics és un dels causants de la disminució del nombre d'habitatges de lloguer permanent, una tendència que dificulta l'accés de les persones i famílies a una llar habitual en un context d'augment de la demanda i de creixement poblacional.

[noticia]70081[/noticia]
En aquests casos, els ajuntaments hauran de modificar el seu planejament urbanístic per permetre expressament la compatibilitat de l'ús turístic amb el d'habitatge. Això només serà possible si, alhora, també poden justificar que compten amb prou sòl per a habitatges destinats al domicili usual i permanent de la població resident. I només es podran atorgar com a màxim 10 llicències de pisos turístics per cada 100 habitants en aquests 262 municipis.

Els nous pisos turístics que es vulguin instal·lar en aquests llocs hauran de demanar una llicència urbanística municipal i una autorització turística prèviament a l'obertura, que seran vigents durant cinc anys renovables. Amb tot, en els municipis afectats no es podrà atorgar cap llicència nova des que entri en vigor aquest Decret llei i fins que els ajuntaments no actualitzin el planejament. Es calcula que aquesta obligació d'obtenir la nova llicència afectarà un total de 95.094 pisos existents en els 262 municipis afectats.