Bon Preu aposta perquè els seus treballadors utilitzin el català

Publicat el 05 d’agost de 2008 a les 10:04
 
Nota de premsa del Grup Bon Preu

Amb l’objectiu de poder contribuir a l’ús social de la llengua catalana, el Grup Bon Preu s’ha adherit a la campanya ‘Si us plau, parla’m català’, impulsada per la Plataforma per la llengua, el Consorci per a la normalització lingüística, la Fundació Jaume Bofill i la Secretaria de política lingüística de la Generalitat de Catalunya.
 
Aquesta campanya està formada per tota una sèrie de postals en les quals els protagonistes utilitzen el català habitualment encara que no sigui la seva primera llengua. En el cas de Bon Preu l’objectiu és fer ús d’una xapa en la qual s’inscriu el missatge de la campanya ‘Si us plau parla’m en català’. El que es pretén és que es faci ús del català sempre que sigui possible (quan l’interlocutor l’entengui) ja que, en molts casos, el canvi automàtic d’idioma, perjudica les persones nouvingudes que el volen aprendre, tant si es tracta de clients, com de treballadors. En l’entorn de l’empresa, es vol fomentar que els treballadors no catalano-parlants s’acostumin a parlar aquesta llengua per millorar-ne l’aprenentatge.
 
L’empresa ha distribuït més de 2500 xapes entre els treballadors dels 111 establiments Bonpreu, Esclat i Orangutan que hi ha arreu de Catalunya. Els empleats poden portar la xapa, voluntàriament, durant la seva jornada laboral.

Des de l’empresa es considera que la campanya ajudarà principalment a tots aquells que tenen ganes d’aprendre i comunicar-se en català.