El grup Bon Preu també col·labora amb el Gran Recapte d’aliments organitzat pel Banc d’Aliments de Catalunya, el 30 de novembre i 1 de desembre. L’empresa té voluntaris en més de 80 dels seus establiments.
Tot i així, aquesta no és l’única acció que fa Bonpreu i Esclat per recollir aliments ja que l’empresa manté diferents acords permanents amb entitats i ajuntaments amb l’objectiu de fer arribar aliments secs i frescos a persones que ho necessiten, al llarg de tot l’any. Durant aquest 2012, concretament de gener a octubre, el Grup Bon Preu ha aportat més de 150.000 productes.
Els productes que es dónen sempre tenen les mateixes característiques: no es poden vendre perquè s’ha espatllat l’envàs però, en canvi, si que són aptes pel consum perquè, estan en bon estat.
D’aquest total de 150.000 productes, el 64% han estat productes frescos, procedents majoritàriament de la secció de fleca i de la fruiteria i també, en bona part, de la xarcuteria i carnisseria. El 33% restant corresponen a tota la gamma de productes “secs”, on hi entrarien la majoria d’aliments que es poden adquirir en un supermercat (oli, llet, arròs, pasta, farina, entre molts d’altres). A banda d’aquest volum més gran de productes també s’han donat altres productes tèxtils o de drogueria.
Paral·lelament a aquest tipus de col·laboracions al llarg de l’any Bonpreu i Esclat donen la opció als clients de fer aportacions solidàries a projectes de Mans Unides, Intermón-Oxfam, Alternativa-3 (Comerç Just), Projecte Rius, la Fundació Internacional Josep Carreras, per la lluita contra la leucèmia o la Fundació Guné. Enguany aquestes aportacions sumaran uns 80.000 euros.
Bon Preu dóna aliments a entitats i ajuntaments
El grup destina a la solidaritat els productes amb l’envàs espatllat però aptes per al consum.
Ara a portada
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Vic perfilen la cessió del solar del Mercat Municipal per construir-hi un nou CAP Irene Giménez Vinyet
-
Societat Osona Salut Mental amplia les instal·lacions amb consultoris nous i sales per a teràpies de grup Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
-
Cultura i Mitjans El bressol original que va allitar Jacint Verdaguer s'exposarà de forma permanent a la Casa Museu de Folgueroles Redacció
-
Publicat el 01 de desembre de 2012 a les 17:38
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol
-
Societat La consellera Paneque visita les instal·lacions de la comunitat energètica Balenyà Sostenible
-
Societat L'equip d'agents cívics de Torelló comença a treballar per fomentar el civisme i la convivència al municipi
-
Societat Una quarantena d'artesans i 200 formatges per tastar i comprar al tall: torna el Lactium de Vic