Caixa Manlleu incrementa els beneficis un 25'99 % el 2006

Publicat el 24 d’abril de 2007 a les 20:31
 
Comunicat de Caixa Manlleu
 
L'exercici ha vingut marcat, com els anteriors, per un important creixement del crèdit del 20'95 %, superant la xifra dels 2 milions d'euros, sobretot l'hipotecari, que ha augmentat un 24'05 %. En els últims cinc anys el crèdit pràcticament s'ha triplicat i el negoci amb empreses representa gairebé una quarta part del balanç.
 
Pel que fa als recursos aliens gestionats per la Caixa, es situen a 2.518 milions d'euros, amb un augment del 19'01 %, dels quals els dipòsits dels clients s'han situat als 1'795 milions d'euros i suposen un increment del 19'2 1%.
 
Tot això ha representat que el Total Balanç de la Caixa ha augmentat un 18'79% durant l'any, assolint els 2.504 milions d'euros.
 
Del benefici obtingut, s'ha acordat destinar-ne el 75%, és a dir, 6.919.000 d'euros, a reserves i el 25 % restant, a Obra Social, fet que ha permès aprovar un pressupost de 2.500.000 d'euros per a l'Obra Social per a aquest exercici de 2007.
 
En el seu parlament, el President de Caixa Manlleu, Joan Contijoch, s'ha referit, entre altres temes, al "soroll" d'aquests últims temps en l'àmbit de les caixes, en haver-se posat en dubte l'estructura jurídica de les mateixes i ha recordat les paraules del nou Governador del Banc d'Espanya, en la darrera assemblea de la CECA, en reiterar que les Caixes tenen una molt bona salut i moltes alternatives per afrontar el futur amb solvència. El president ha dit textualment: "Tots plegats hem de fer una aposta ferma i convençuda de la bondat de les Caixes d'Estalvi, sobretot de la seva utilitat social i del servei que donen als respectius territoris".
 
I ha acabat aquesta qüestió referint-se als compromisos que es demanen en l'Informe de la Comissió per a l'Estudi de l'Obra Social, elaborat pel conjunt de Presidents i Directors Generals de les Caixa d'Estalvis i aprovat per l'Assemblea General de la CECA, entre els quals ha destacat:
 
• El compromís dels poders públics amb les caixes a mantenir la forma institucional de fundacions-empreses que avui tenen les caixes
• El compromís dels poders públics a assegurar les majors cotes d'autonomia en la seva gestió, tot reduint la seva participació en els seus Òrgans de Govern i procurant que les seves decisions empresarials s'adoptin tenint en compte els interessos de les caixes i el compliment de la seva missió social
 
I ha acabat la seva intervenció esmentant les línies que han de fer possible tota l'actuació financera i social de Caixa Manlleu: il•lusió, professionalitat, servei, implicació i treball.

Per la seva banda, el Director General de Caixa Manlleu, Dídac Herrero, ha volgut encetar el seu parlament fent referència a l'entorn econòmic, i n'ha assenyalat alguns aspectes:

• el canvi de tendència dels tipus d'interès
• el reforçament de l'euro enfront del dòlar
• l'evolució de la borsa
• els símptomes de creixement dels marges
• el creixement del crèdit
• la desacceleració del creixement immobiliari
• l'expansió territorial
• la competència entre entitats
 
En aquest mateix entorn, Caixa Manlleu ha treballat en quatre objectius importants:
• la consolidació plena del creixement
• la millora del benefici
• la preparació per al canvi de plataforma informàtica
• la consolidació del negoci amb empreses, que representa un 23 % del balanç i de les participacions empresarials.
 
En referir-se al pressupost per al 2007, ha explicat que, en dos anys, (2005-2006) Caixa Manlleu ha incrementat el resultat en un 63 % i, en tres anys, si es compleix el pressupost d'aquests 2007, es doblarà el benefici net. Pel que fa als resultats d'aquest primer trimestre del 2007, ha destacat l'important creixement del marge financer, en un 16%, i del benefici en un 30 %.