Nota de premsa de Caixa Manlleu
El Grup Caixa Manlleu ha tancat el primer semestre de l'exercici 2008 amb resultat després d'impostos de 3,6 meur, un 8,07% menys que el mateix període de l'any anterior. Malgrat aquest descens, tots els marges experimenten un increment que no es trasllada al resultat final, degut a que s'ha destinat 3,5 milions d?euros a provisions per cobertura de la morositat. El rati de mora és del 2,05% en línia amb la mitjana del sector.
El marge d'intermediació supera els 21 meur, el que representa un increment del 6,68% . Les comissions es situen en 5 meur, un 9% menys, situant el marge bàsic en 26,7 meur, un 3,24% superior al mateix període de l'any anterior.
Amb tot això el marge ordinari s'incrementa prop del 4%, després del resultat de les operacions financeres que és de 1,4 meur, el que representa un augment del 20'44%. Les despeses d'explotació s'han situat en 21,7 meur, amb un increment del 6,59% respecte del 2007. El marge d'explotació assoleix els 8 meur, un increment de l'1,82%.
Pel que fa al total balanç de Caixa Manlleu ha augmentat un 2,79% durant el primer semestre. La inversió creditícia ha assolit la xifra de 2.348 meur, que en relació a la mateixa data del període anterior representa un augment del 4,89%.
Els dipòsits de clients se situen a 2.415 meur, amb un augment de l'1,21%. Pel que fa a la xarxa d'oficines, s'han obert dues oficines a Girona i Madrid, arribant a una xarxa de 104.