Can Patalarga de Manlleu vol esdevenir un espai de creació cultural

L'Ajuntament pretén que sigui un espai de trobada i professionalitzador sobretot per a il·lustradors

Publicat el 27 de juliol de 2022 a les 15:42
Actualitzat el 27 de juliol de 2022 a les 15:45
Can Patalarga de Manlleu vol esdevenir un punt de creació cultural. L'Ajuntament pretén que aquest local dels baixos de Can Puget es converteixi en un centre d'inspiració, de cooperació, i un punt de trobada per a artistes que puguin innovar, experimentar i crear noves tendències.

Des de la regidora de Cultura s'ha fet una diagnosi de les necessitats dels professionals del món de la cultura. Una petició clara dels il·lustradors era tenir una plataforma web per tenir més visibilitat i disposar d'un espai de trobada. A partir d'ara ja el tindran a Can Patalarga.

"Molts són autònoms i treballen des de casa i necessiten un espai per fer reunions o de treball, que pugui servir de residència", explicava la regidora de Cultura, Eva Font. Can Patalarga disposa de quatre espais individuals i, a hores d'ara ja compta la primera artista resident.

Tal com detallava, Betlem Parés, coordinadora de l'Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Econòmica, el local es podrà fer servir de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 de la tarda. Per accedir al servei s'ha de fer a través de l'Oficina de Promoció Econòmica de Manlleu, que s'encarregarà d'oferir-los formació o un acompanyament en la professionalització, a més d'un espai o punt de trobada.

[h3]Un marc per a la professionalització[/h3]
De fet, Eudald Sellarès, regidor de Promoció Econòmica, subratllava que Can Patalarga serà un marc per professionalitzar-se, fer un salt endavant i crear xarxa. "Molta gent de la comarca està treballant en el món dels il·lustradors, però no tenen el ressò que es mereixen", afegia.
 

Eudald Sellarès, Eva Font i Betlém Parés, durant la roda de premsa de presentació. Foto: Carles Fiter.


Es tracta d'un servei gratuït i de pilot, que serà allò que els artistes vulguin que sigui. Tal com destacaven durant la roda de premsa, Can Patalarga també vol convertir-se en una palanca perquè aquests artistes, un cop hagin fet xarxa, puguin anar a altres espais.

Paral·lelament, tal com destacava la regidora Font l'Ajuntament també acaba d'estrenar la marca OPE Creatius que "vol ser el paraigua d'aquest sector creatiu".