Els ajuntaments del Collsacabra -L'Esquirol, Rupit i Pruit i Tavertet- tornen a desplegar una xarxa d'informadors ambientals arreu de la zona amb motiu de les vacances de Setmana Santa. L'objectiu de tot aquest dispositiu és evitar les aglomeracions i el col·lapse aquests dies que hi ha molts visitants, alleugerir l'impacte sobre el territori i afavorir la convivència.
De fet, aquesta iniciativa, que compta amb el suport de Trànsit, Agents Rurals i Mossos d'Esquadra, va arrencar l'any passat com a prova pilot per combatre el volum desmesurat de visitants en els paratges més representatius d'aquests pobles, com el Morro de l'Abella, la Foradada o el santuari de Cabrera.
Enguany, a més, s'ha millorat i ampliat el dispositiu i les noves tecnologies hi juguen un paper destacat, ja que els informadors poden saber a temps real les capacitats d'aparcaments dels pobles i espais naturals.
Aquest dispositiu s'activa a partir d'aquest divendres, 15 d'abril, i fins diumenge, 17, de les 10 del matí fins a les 3 de la tarda.
Desplegament d'informadors amb tecnologia punta al Collsacabra per evitar aglomeracions
Societat
Enguany es disposa de la informació a temps real sobre les capacitats d'aparcaments i espais naturals
ARA A PORTADA
-
Societat La tardor s'obre pas a Osona i el Lluçanès després d'un estiu de molta calor Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 25, 26 i 27 de setembre Irene Giménez Vinyet
-
Societat Tona decideix on invertir 81.000 euros amb els pressupostos participatius Irene Giménez Vinyet
-
Política Eduard Robles deixa l'acta de regidor de Manlleu: «Se m'ha acabat la bateria» Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
14 d’abril de 2022 a
les 17:14
Actualitzat el
14 d’abril de 2022 a les
17:16
Et pot interessar
-
Societat
Empreses i experts del transport i la logística aborden els reptes de futur a Vic
-
Societat
Els Premis Innovacat 2026 celebren les presentacions dels projectes seleccionats
-
Societat
El Museu d'Art Medieval de Vic s'obre als esdeveniments d'empreses i entitats
-
Societat
Denuncien un camioner a Osona per 17 infraccions relacionades amb els temps de conducció i descans
-
Societat
Osona impulsa una oficina de mobilitat per desplegar una estratègia conjunta
-
Societat
El grup d'Osona Pla Moguda, guanyador del concurs Sona9 2026
