Davant la situació actual d'emergència sanitària provocada pel coronavirus i el retorn de l'activitat econòmica, l'Agència d'Emprenedoria, Innovació i Coneixement Creacció, la delegació de la Cambra de Comerç a Osona, el Consell Empresarial d'Osona (CEDO) i la Fundació Universitària Balmes han elaborat una proposta de protocol d'actuació laboral de protecció per la Covid-19.
Es recomana que requereixin els plans d'actuació i contingència específics als respectius serveis de prevenció de riscos laborals, així com les mútues laborals per garantir la salut dels treballadors.
La proposta, que pretèn complementar aquests serveis, va adreçada sobretot per a autònoms o petites i mitjanes empreses que no disposen de serveis de prevenció, ja que les més grans tenen tècnics que se n'ocupen. En el document es desgranen les mesures organitzatives, ambientals i de protecció personal agrupades en un pla de contingències.
Les mesures contemplen, per exemple, establir uns torns de treball per reduir la quantitat de treballadors en un mateix espai; limitar l'aforament en espais d'atenció al públic; o la desinfecció dels objectes que es comparteixen al lloc de treball, com ordinadors, telèfons o claus.
DOCUMENT Proposta de protocol d'actuació laboral de protecció davant de la Covid-19
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
DOCUMENT Protocol de prevenció davant el coronavirus per a les empreses d'Osona
Societat
Creacció desgrana unes mesures per orientar o complementar autònoms i petites i mitjanes empreses
ARA A PORTADA
Publicat el
13 d’abril de 2020 a
les 20:55
Et pot interessar
-
Societat
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost
-
Societat
Els Agents Rurals rescaten una cabra atrapada entre unes roques a Rupit
-
Societat
La Generalitat licita el carril 2+1 entre Manlleu i Torelló, a la C-37
-
Societat
Extingit un incendi de vegetació al Pujolot, a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat
Commoció a la Guàrdia Urbana de Vic per la mort sobtada d'un agent
