21
d'abril
de
2021, 10:25
Algunes aules de l'Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu i de l'Escorial de Vic participen, juntament amb cinc centres més de Catalunya, en el projecte d'escoles sentinella. Es tracta d'una iniciativa del Departament de Salut, d'Educació i Salut Pública que estudia els determinants de transmissió del SARS-CoV2 en medi escolar i contribuir a millorar les intervencions de prevenció i control adreçades a la comunitat escolar.
El projecte, que té una durada de dos cursos, consta de quatre blocs d'activitat. S'ha fet una presa de mostres biològiques, de les quals se n'estudia la càrrega viral i se seqüencia el virus de 15 mostres positives.
També es fa una avaluació ambiental amb sensors de C02 per determinar si la ventilació és l'adequada; o un congrés en què l'alumnat posa en comú amb els investigadors les mesures de sensibilització i conscienciació acordades amb la comunitat i les famílies;
Des de l'institut de Manlleu, en una nota, apunten que el projecte suposa "un extra de dedicació i esforç per part del professorat", però que consideren que és part de la seva "responsabilitat social". En aquest sentit, esperen que "el coneixement resultant serveixi per reduir a la mínima expressió els efectes de la pandèmia".
L'estudi forma part del Pla de Monitoratge i Avaluació del SARS-CoV-2 en edat pediàtrica i agrupa diferents institucions com són el CEEISCAT, ISGlobal, Living lab de Salut (IrsiCaixa) Hospital Universitari Vall d'Hebron, i Hospital Universitari Germans Trias i Pujol.
El projecte, que té una durada de dos cursos, consta de quatre blocs d'activitat. S'ha fet una presa de mostres biològiques, de les quals se n'estudia la càrrega viral i se seqüencia el virus de 15 mostres positives.
També es fa una avaluació ambiental amb sensors de C02 per determinar si la ventilació és l'adequada; o un congrés en què l'alumnat posa en comú amb els investigadors les mesures de sensibilització i conscienciació acordades amb la comunitat i les famílies;
Des de l'institut de Manlleu, en una nota, apunten que el projecte suposa "un extra de dedicació i esforç per part del professorat", però que consideren que és part de la seva "responsabilitat social". En aquest sentit, esperen que "el coneixement resultant serveixi per reduir a la mínima expressió els efectes de la pandèmia".
L'estudi forma part del Pla de Monitoratge i Avaluació del SARS-CoV-2 en edat pediàtrica i agrupa diferents institucions com són el CEEISCAT, ISGlobal, Living lab de Salut (IrsiCaixa) Hospital Universitari Vall d'Hebron, i Hospital Universitari Germans Trias i Pujol.