L'empresa de Solsona DPagès és la guanyadora del primer de la 4a edició del Premi Emprenedoria Rural 2023–dotat amb 15.000 euros- convocat per l'Escola Quintanes, Casa Tarradellas, el BBVA i la Fundació Caixa de Manlleu. Es tracta d'una empresa creada per dos enginyers agrònoms amb la finalitat de produir carn de porc ecològic amb una mirada més sostenible i social. A DPagès es dediquen a la cria de porcs a la granja de cicle tancat, l'elaboració de la carn a l'obrador i la comercialització directa. En el marc d'aquesta edició, també s'han lliurat tres accèssits de 2.000 euros cadascun segons criteris de sostenibilitat, impacte social i empresa jove.
El vinculat a la sostenibilitat ha estat per l'explotació osonenca Les Gambiries que, des de fa uns anys, està transitant cap a l'agricultura regenerativa amb un ramat de 60 vaques i mitjançant el pasturatge rotacional de Voisson.
L'accèssit d'impacte social ha estat per Sambucus, de Manlleu, una cooperativa que desenvolupa la seva activitat als àmbits de la restauració i l'agricultura creant espais de millora professional per a persones en risc d'exclusió social.
L'últim dels accèssits premiava a Llivins, un celler vitícola situat a Llívia basat en el conreu, l'elaboració i l'embotellament dels vins. Es tracta d'una iniciativa única a la Cerdanya que té per objectiu promoure el sector primari amb valor afegit.
Dues empreses d'Osona, guardonades en el marc del Premi Emprenedoria Rural
Les Gambires i Sambucus s'emporten els accèssits a la sostenibilitat i a l'impacte social, dotats cada un amb 2.000 euros
ARA A PORTADA
-
Alcaldes i alcaldesses d'Osona reclamen garantir que els exàmens teòrics de conduir es continuïn fent a Vic Irene Giménez Vinyet
-
-
Denuncien un conductor que circulava per la C-17 a Tona amb un gos traient mig cos per la finestra Redacció
-
Protesta d'Osona amb Bici en contra de la prohibició d'anar amb bicicleta en alguns carrers de Vic Redacció
Publicat el
23 d’octubre de 2023 a
les 17:15
Et pot interessar
-
Societat
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
-
Societat
Martí Giralt és el nou director general de Girbau
-
Societat
L'Ajuntament de Torelló talla una connexió il·legal d'aigua en un habitatge ocupat del carrer Sant Josep
-
Societat
La CUP proposa al Parlament accions per «revertir» l'estat «deplorable» de l'estació de tren de Manlleu
-
Societat
Investiguen dos robatoris amb intimidació a dues joieries de Vic d'un mateix propietari
-
Societat
CCOO rebutja l'ERO presentat Bekaert Deslee, de Sant Boi de Lluçanès, per acomiadar 43 treballadors
