El buidatge del pantà de Sau facilitarà la inspecció del campanar inclinat

El desembassament, oficialment per raons de consum, farà baixar el nivell de l’aigua un metre i mig.

Publicat el 29 d’agost de 2012 a les 16:46
[vimeo]48197358[/vimeo] 
Vídeo enregistrat la setmana passada

Aquesta setmana s’està desembassant gran quantitat aigua del pantà de Sau cap al pantà de Susqueda i el nivell podria baixar gairebé un metre i mig, segons han confirmat fonts oficials. Aquest descens del cabdal d’aigua deixarà al descobert una bona part del campanar de l’església, la qual cosa permetrà fer-ne una revisió acurada.

Recordem que la setmana passada van saltar totes les alarmes a la zona quan es va fer públic que el campanar s’estava inclinant i podria tenir els dies comptats, tal com ja va publicar Osona.com.

Segons un portaveu de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), propietària de l’embassament, aquest buidatge s’ha fet només per raons de consum, ja que degut a la sequera es necessita més aigua cap a la zona de Susqueda. Malgrat l’afirmació, cal reconèixer que l’acció facilitarà la inspecció del campanar per part dels tècnics de l’ACA, prevista per principis de setembre, que permetrà decidir si cal fer alguna actuació d’urgència o no.

Més informació de la situació del campanar




El camapanar del pantà de Sau, la setmana passada Foto: Albert Alemany