La Festa Major de Vic arriba a l'equador de la celebració. Després d'una setmana d'actes i activitats, i d'un primer cap de setmana de disbauxa amb La Crida i el seguici infantil, s'acosta la diada del patró de la ciutat: el dia de Sant Miquel dels Sants, aquest dimecres 5 de juliol. Abans, però, el dimarts dia 4, durant la vigília de la festivitat, té lloc un dels actes més esperats per a petits i grans: la tradicional cercavila de gegants. Un acte de cultura popular més que consolidat a la capital d'Osona i que enguany compta, per primera vegada, amb una activitat prèvia per arengar la trobada: El Bullici de Festa Major.
[noticia]70090[/noticia]
En què consisteix? A les 17:45, els més atrevits i participatius tenen una cita amb els tres caps de llúpia de la ciutat. Petits i grans podran participar en les passades que iniciaran a les escultures d'aquests: el primer a sortir serà el Nen, que recollirà a la Vella a la plaça Gaudí, i junts, aniran a buscar el Merma a la plaça Major. Un cop reunits, entre la música i la disbauxa col·lectiva, es dirigiran a la porta de l'Ajuntament –al carrer de la Ciutat- per donar el tret de sortida a l'espectacle. En aquest punt, gegants i llúpies començaran la tradicional cercavila pels carrers i places de la ciutat acompanyats de la Cobla Principal Vigatana.
[noticia]70089[/noticia]
El Bullici de Festa Major de Vic s'estrena en la vigília de la diada de Sant Miquel dels Sants
Societat
És una de les novetats d'enguany, una activitat participativa prèvia a la tradicional cercavila de gegants i caps de llúpia de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juliol de 2023 a
les 09:00
Et pot interessar
-
Societat
Vic engega una prova pilota per restringir el trànsit i millorar la seguretat viària al carrer Jaume I
-
Societat
El Lluçanès brilla amb el Cantilafont
-
Societat Un estudi adverteix que les rescloses posen en perill la biodiversitat del riu Ter a Osona
-
Societat Osona lidera l'activitat constructiva a la Catalunya Central
-
Societat
Comença la construcció de 17 habitatges amb serveis per a la gent gran a Vic
-
Societat
Recapten més de 6.200 euros per a repatriar al Marroc el cos del nen de 9 anys mort a Vic
