ARA A PORTADA
Publicat el 31 de maig de 2009 a les 08:01
																			
								El responsable de l'Àrea d'Incendis Forestals i de Territori del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), Eduard Plana, ha recordat que el risc d'incendis al Solsonès i a moltes zones de la Catalunya Central i de la resta del país és "latent". Tot i així ha explicat que, en general, 'estem ben preparats' per la gran majoria de focs però ha destacat que, com sempre, els problemes poden arribar quan coincideixin dos incendis a l'hora o si es donen en dies de molta sequera. Enguany però, hi ha el handicap de la fusta que ha quedat als boscos a causa de les nevades i les ventades de l'hivern.
Plana ha fet aquestes explicacions en una jornada a Solsona sobre el risc d'incendis i la gestió forestal. El responsable de l'Àrea d'Incendis Forestals ha recordat que qualsevol plantejament al voltant de la gestió forestal sostenible ha de tenir en compte les necessitats i les prioritats de la propietat.
Així mateix ha remarcat que la propietat no pot reaccionar sola davant el risc d'incendis i ha afegit que és 'conscient' d'aquest risc. Segons Plana, "si la propietat no fa gestió forestal és perquè no és rendible'".
Nous coneixements
La jornada també ha servit per debatre al voltant dels nous coneixements relacionats amb la prevenció d'incendis, com el pasturatge, l'ús del foc tècnic o la identificació de les zones del bosc amb un major risc de patir un foc.
Els participants també han fet una visita a la finca de can Ginestà, de Castellar de la Ribera. Es tracta d'una del centenar de les "parcel·les estratègiques" del Solsonès on s'ha actuat per tal de prevenir el risc d'incendis.
A la jornada s'ha presentat un manual que recull informació sobre el risc d'incendis i la gestió de les finques forestals al Solsonès. El responsable de l'Àrea d'Incendis Forestals i Territori del Centre Tecnològic Forestal (CTFC) de Catalunya, Eduard Plana, ha explicat que s'hi inclouen actuacions estratègiques per prevenir els grans incendis "a partir dels patrons de propagació del foc".
Et pot interessar
- 
												 Societat
												Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026 Societat
												Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
- 
												 Societat
												El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits Societat
												El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
- 
												 Societat
												La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic Societat
												La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
- 
												 Societat
												Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular Societat
												Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular
- 
												 Societat
												La Fira de la Muntanya de Vic arriba a la 44a edició Societat
												La Fira de la Muntanya de Vic arriba a la 44a edició
- 
												 Societat
												Roda de Ter commemora el 22è aniversari de la mort de Miquel Martí i Pol Societat
												Roda de Ter commemora el 22è aniversari de la mort de Miquel Martí i Pol

 
															 
															 
															 
															 
															