El Consorci Hospitalari de Vic i l’associació Osona Contra el Càncer han signat un conveni de col•laboració per dotar a la comarca d’una consulta especialitzada de Consell Genètic (UCG). La finalitat d’aquesta consulta serà la d’atendre pacients i famílies amb sospita de predisposició hereditària de càncer.
Als pacients se’ls facilita informació sobre la probabilitat de presentar algun càncer, dels mètodes de diagnòstic precoç i de prevenció. El programa inclou una avaluació personalitzada que permet aplicar l’estratègia més adequada en cada cas i, si s’escau, s’indica un estudi genètic. En funció de la història familiar del pacient es donen unes recomanacions individualitzades per a la prevenció i el diagnòstic precoç del càncer. La consulta dependrà funcionalment de la unitat d’oncologia que serà qui derivarà les persones candidates a realitzar consell i es preveu que en fase posterior i de forma progressiva ho puguin fer altres especialitats i atenció primària .
Es calcula que entre un 5 i un 10% de la pràctica totalitat de càncers tenen una base genètica i per això és tant important poder seguir algunes pautes per tal de poder prevenir o, en tot cas, minimitzar l’impacte de la malaltia.
Fins ara els pacients del CHV considerats d’alt risc es derivaven a la Unitat de Consell Genètic de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) de Girona. A partir d’aquest conveni es disposarà de l’esmentada consulta pròpia amb tots els avantatges que això suposa, tant des del punt de vista assistencial i de comoditat pel pacient, que s’estalvia desplaçaments, com també de la recerca. A més, l’activitat del Consell Genètic actuarà en coordinació amb l’ICO de Girona, que actuarà com a unitat de referència especialitzada.
El CHV tindrà una consulta per detectar la predisposició genètica al càncer
Entre un 5 i un 10% de la totalitat de persones amb la malaltia tenen una base hereditària.
ARA A PORTADA
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
-
Nani Roma i el maldecap del fill amb cadira de rodes: «Haurà de fer classe amb 36 companys» Redacció
-
-
-
Un viatge cinematogràfic, cultural i gastronòmic amb el Festival Nits de Cinema Oriental de Vic Irene Giménez Vinyet
Publicat el 27 de juny de 2010 a les 08:44
Et pot interessar
-
Societat El bar del Sucre obrirà de manera estable i continuada durant tot l'any
-
Societat La Fira del Pescador de Roda de Ter arriba a la 30a edició
-
Societat Detingut un conductor a Gurb per superar amb escreix la taxa d'alcoholèmia
-
Societat Per què Pilarín Bayés encara no s'ha tirat a la piscina aquest estiu?
-
Societat Una nova marca algutina els 13 recursos socials i sanitaris d'Osona per millorar l'atenció dels malalts
-
Societat Caixa Enginyers inaugura una nova oficina a Vic