
"El desdoblament de l'Eix Transversal, al ralentí", aquesta és la portada de dissabte del diari Avui . Una crònica interior assegura que es tracta d'una estratègia de l'empresa constructora de l'obra, Cedinsa, per pressionar el Govern i així aconseguir un augment de les bonificacions. Segons la crònica la concessionària al·lega que la crisi ha modificat substancialment les previsions de trànsit que es feien en el contracte inicial i considera que el desdoblament "no li serà rendible".
El contracte que es va adjudicar Cedinsa, per davant d'empreses més grans com ACS, Ferrovial i Acciona, preveia invertir 708 milions d'euros en les obres. L'adjudicatària de l'obra hauria de recuperar la seva inversió i treure'n beneficis amb els 33 pagaments anuals que haurà de fer el Govern a partir del moment que acabin les obres. Aquests pagaments estan fixats en funció del volum de trànsit de la via. Com més trànsit, més ingressos per a la concessionària.
Per la seva banda, el conseller Joaquim Nadal, va assegurar a la Bisbal que el ritme dels treballs s'accelerà quan acabin les obres de la C-17, que també realitza Cedinsa.
- Article complet a l'Avui