El Departament d'Agricultura ha reconegut un professional d'Osona com a mestre artesà alimentari. Es tracta del formatger Ramon Ubach Sarrat, de QuesVic SL, que juntament amb 27 professionals més se'ls atorga el Diploma de Mestre Artesà Alimentari d’acord amb les propostes presentades i amb l'informe favorable de la Comissió d'Artesania Alimentària de Catalunya.
El Diploma de Mestre artesà s'atorga a aquells artesans que reuneixen determinats mèrits de creativitat i coneixements en el camp de l’artesania alimentària en algun dels oficis que especifica el decret corresponent, han exercit com a artesans alimentaris durant un període mínim de 15 anys i disposen del carnet d'artesà alimentari.
Per tant, l'atorgament del diploma significa el reconeixement del mestratge excepcional amb el qual l'artesà exerceix el seu ofici, per la qual cosa només podrà ser atorgat a persones a les qual se'ls pugui acreditar una llarga trajectòria professional reconeguda, domini tècnic del seu ofici, experiència i mèrits de caràcter extraordinari en la pràctica de l'ofici. Dels 28 professionals reconeguts nou treballen de cansaladers xarcuters, vuit de forners, vuit de pastissers, dos de xurrers i un de formatger, precisament l'osonenc distingit.
El formatger Ramon Ubach, nou mestre artesà alimentari
Societat
El Departament d'Agricultura reconeix la tasca de 28 professionals d'arreu del país
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Domènec Parera serà la figura protagonista de la Marxa dels Vigatans 2026 Irene Giménez i Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
03 de setembre de 2014 a
les 17:24
Et pot interessar
-
Societat
Osona Cuina creix i suma nous membres
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 11, 12 i 13 de setembre
-
Societat
El concert inaugural del Mercat de Música Viva de Vic reflexionarà sobre la música en directe
-
Societat
La Fundació Impulsa busca mentors per acompanyar joves a Osona durant el curs 2026-2027
-
Societat
Més de 7.100 alumnes inicien un nou curs escolar a Vic
-
Societat
«És un dia molt especial»: les escoles de Vic comencen el curs escolar amb normalitat tot i la vaga educativa
