La principal actuació inclosa en el projecte és la millora de la seguretat de la C-17 al seu pas per Tagamanent, en una longitud d'1,8 quilòmetres, mitjançant la remodelació de les sortides i incorporacions existents. En aquest sentit, es poden distingir dos trams:
- En un primer tram, se suavitzen dos revolts abans d'arribar a la sortida de Tagamanent i es milloren els accessos a parcelles adjacents amb la construcció d'un vial parallel a la carretera en el sentit Vic. Així mateix, es millora la seguretat en una intersecció amb l'eliminació de l'actual carril central de girs a esquerra.
- En un segon tram, es milloren els accessos al nucli de Tagamanent, en una banda de la carretera i a la zona de la Pedralba, en l'altra. Pel que fa a l'accés de Tagamanent, es modifica sensiblement el traçat de la carretera en el sentit Barcelona per tal d'encaixar els nous ramals d'acceleració i desacceleració i definir un vial parallel que reculli els moviments dels vehicles cap a l'Ajuntament i una àrea de servei. Al mateix temps, es construeix una rotonda de 30 metres de diàmetre per a canalitzar el trànsit.