El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l'informe que prorrogarà, per cinquena vegada, el pla PIVE per a la renovació del parc automobilístic. La nova edició del pla tindrà un pressupost de 175 milions d'euros, amb els que el govern espanyol té previst garantir l'ajut fins a final de l'any.
La vicepresidenta de l'executiu, Soraya Sáenz de Santamaría, ha defensat la decisió exposant que el pla PIVE 4 ha tingut un impacte positiu en l'economia. Per altra banda, el sector de l'automòbil ja havia demanat una nova pròrroga després que el darrer ajut de 70 milions s'esgotés en només un mes i mig.
Durant el 2013, la producció de vehicles va augmentar en un 9% interanual, i al novembre ja s'havia superat la barrera dels dos milions d'unitats. Amb el pla PIVE, es vol incentivar la renovació dels vehicles més antics per reduir les emissions de CO2. De moment ja s'han substituït un total de 365.000 cotxes, el que ha comportat un estalvi de 127 milions de litres de combustible cada any.
El govern espanyol amplia el pla PIVE per a la compra de vehicles
Societat
La nova pròrroga té un pressupost de 175 milions d'euros
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de gener de 2014 a
les 21:39
Et pot interessar
-
Societat
La pediatria de l'EAP Vic Nord i de l'Assir es traslladen per les obres del CAP Osona
-
Societat
L'Esquerda celebra 50 anys d'excavacions continuades: «Té corda per estona»
-
Societat
L'arquitectura també juga: quatre rutes per descobrir Osona aquest agost
-
Societat
Crit d'emergència pel mas d'en Serrallonga: «Ens hem ficat en un merder impressionant»
-
Societat
Els tresors patrimonials imprescindibles del Lluçanès
-
Societat
La dona més vella de Catalunya fa 112 anys: «Quan jo era petita, només hi havia un cotxe a Olot»
