El Govern ha acordat avui la creació d'un grup de treball sobre la investigació i l'extracció d'hidrocarbus a partir del fracking. La comissió, formada per tècnics, avaluarà l'impacte tant de la futura extracció com també dels treballs per prospectar l'existència de gas i petroli en diverses comarques de la Catalunya interior. En un termini de tres mesos hauran de fixar una posició que servirà perquè l'executiu es plantegi si revoca el permís concedit a Teredo Oils i que afecta vuit municipis del Ripollès, vuit d'Osona i vuit de la Garrotxa.
L'informe elaborat pel grup d'experts haurà de determinar criteris per estimar les reserves de gas de pissarra de Catalunya –un hidrocarbur no convencional que requereix ser extret a partir del fracking-, valorar els riscos i oportunitats associats a la seva explotació, i incloure recomanacions per al posicionament del Govern. La comissió estarà coordinada pel Departament d’Empresa i Ocupació i inclourà representants de tots els departaments i organismes de la Generalitat relacionats amb l’energia, el medi ambient i el govern local.
El portaveu Francesc Homs ha deixat clar a preguntes de Nació Digital que s'avaluarà també l'impacte del procés d'investigació, competència que a diferència de l'extracció sí que depèn del Govern. Si es considerés que els riscos pel medi ambient són massa elevats es plantejarien suspendre les llicències concedides, un pas que no faran de cap manera abans dels tres mesos de termini que han donat al grup de treball. Cal recordar que tant ERC, PSC, ICV, C's com CUP han signat a favor de deixar el permís a Teredo Oils sense efecte.
El Govern preveu tres mesos per avaluar l'impacte d'investigar hidrocarburs
Les conclusions del grup de treball serviran per decidir si revoca el permís concedit a Teredo Oils.
ARA A PORTADA
-
Teatrets d'Osona celebrarà el desè aniversari amb un concert d'Obeses i tres propostes sorpresa Redacció
-
Josep Anglada haurà de retractar-se públicament pels insults masclistes a la regidora de la CUP Carla Dinarès Redacció
-
La víctima d'un robatori a Roda de Ter reconeix el lladre perquè portava la seva roba posada pel carrer Redacció
-
-
El Casal Popular Boira Baixa de Manlleu denuncia la «repressió» de la Policia Local: «Ja no callarem més» Irene Giménez Vinyet
Publicat el 12 de febrer de 2013 a les 16:07
Et pot interessar
-
Societat
La NASA es fa ressò d'una imatge capturada pel fotògraf osonenc Emili Vilamala
-
Societat
Festa dels Tonis 2026 a Osona i el Lluçanès: dates i activitats
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 16, 17 i 18 de gener
-
Societat
L'Ajuntament de Vic es reuneix amb representants de la pagesia del territori
-
Societat
El ple de Vic desestima la petició de consulta popular plantejada per la Plataforma CAP-Caputxins
-
Societat
La bona notícia de Pilarín Bayés després d'estar ingressada a l'hospital: «Mai havia estat tant temps sense dibuixar»
