Els municipis del Consorci d’Osona de Serveis Socials, en col·laboració amb el Consell Comarcal d’Osona, acaben de posar en marxa un programa d’activitats adreçat a pares i mares amb infants de zero a tres anys. Es tracta del “Kit de respostes per a pares i mares”, un projecte que neix amb l’objectiu de donar-los eines útils i pràctiques que els acompanyin i ajudin en els primers anys de vida dels seus fills.
A través de cursos, xerrades, tallers formatius i altres activitats, es pretén ajudar a les famílies a adquirir estratègies personals, emocionals i educatives que reforcin la convivència i el benestar familiar. Igualment, el programa també vol crear un espai on pares i mares puguin compartir dubtes i neguits sobre els avenços dels seus fills i filles en una etapa, dels zero als tres anys, que és fonamental per al desenvolupament posterior dels infants.
El “Kit de respostes per a pares i mares” està format per quatre blocs temàtics d’activitats que es corresponen a quatre moments clau de l’experiència de viure una nova paternitat o maternitat: la formació prepart a partir de les 28 setmanes d’embaràs, la postpart per aprendre a percebre i entendre les necessitats del nadó, el massatge infantil i els tallers per a mares i pares amb fills de 12 mesos a tres anys.
Coincidint amb la posada en marxa del programa, s’ha editat un díptic informatiu, lligat a un catàleg digital més extens, on es descriuen totes les activitats previstes, que es difondrà a través dels ajuntaments entre les famílies usuàries potencials.
Les activitats són gratuïtes i estan obertes a persones de tota la comarca d’Osona, però es duran a terme a Calldetenes, Sant Julià de Vilatorta, Santa Eugènia de Berga, Gurb, l’Esquirol, Sant Pere de Torelló i Sant Vicenç de Torelló. Cadascuna de les accions es posarà en marxa quan hi hagi un mínim de sis persones apuntades. Per inscriure’s només cal enviar un correu electrònic a info@cssosona.cat.
El «kit» de respostes per a pares i mares amb fills de 0 a 3 anys
Societat
El Consorci d’Osona de Serveis Socials posa en marxa un programa d’activitats
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Mercat de Música Viva de Vic, on la cultura es dona de la mà amb la reivindicació Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic omple de ritme i bon ambient la capital d'Osona Oriol Clavera
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 18, 19 i 20 de setembre Irene Giménez Vinyet
-
Política El Govern vol potenciar les aules d'acollida intensiva per afavorir la integració de l'alumnat nouvingut ACN
Publicat el
14 de novembre de 2014 a
les 17:35
Et pot interessar
-
Societat
El Mercat de Música Viva de Vic reuneix 1.300 professionals acreditats
-
Societat
L'Ajuntament de Roda de Ter reclama «actuacions concretes» per resoldre la problemàtica del trànsit
-
Societat
Troben el cos sense vida d'Andreu Chinchilla, veí de Viladrau molt conegut al poble
-
Societat
El concert inaugural de la 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic reflexiona sobre la música en directe
-
Societat
La iaia Angeleta, ingressada a l'Hospital de Vic: «No tot són flors i violes als 95 anys»
-
Societat
La inscripció «UE Vic» de la graderia de l'estadi Hipòlit Planàs no es restituirà (de moment)
