"Sens dubte, a Alemanya i Finlàndia se'm notaran els dos mesos de parada. A més, el fet que siguin tan seguits, i un sobre asfalt i un altre de terra, ens obligarà a canviar el xip molt ràpidament. Serà fonamental la concentració. Però és cert que estic molt motivat i amb ganes de fer resultats", declara el pilot de Manlleu. Tenint en compte la trajectòria de Pons fins ara, que ve d'aconseguir un 7è lloc a Suècia, un 6è a Còrsega i un 4t a Sardenya, així com de contribuir amb un total de 22 punts al lideratge de l'equip Kronos Total en la classificació provisional de constructors, a qui no se li ha passat per la cap la possibilitat que Xevi aconsegueixi un podi en poc temps? No obstant això, el català és caut i afirma que "seria magnífic, per descomptat, però l'objectiu que ens hem marcat en aquests moments és estar prop dels temps capdavanters, que és allò important".
Sens dubte Alemanya és un ralli al qual Xevi Pons té especial afecte. I és que va ser precisament en aquesta prova on va aconseguir la seva primera victòria mundialista l'any 2004, concretament en Producció (Grup N) i amb un Mitsubishi Lancer Evo VIII de l'equip RACC-Repsol. El 2005, Pons canviava el seu cotxe per un Citroën Xsara WRC amb el qual s'alçava llavors a la 9a posició, i a la 12a plaça a Finlàndia, en el que va ser el seu any de debut en la categoria superior del mundial de rallis. "Sé el que em puc trobar en les pròximes dues cites", diu Xevi, "i el fet d'haver pilotat ja el Xsara en elles em permet anar amb més confiança. Estava ja molt acoblat als diferencials mecànics d'aquest any, per la qual cosa, al tornar a les especificacions 2005, necessitaré acoblar-me de nou al cotxe. Cal seguir com fins ara, estic molt animat, i si a més ens acompanya una mica la sort, fantàstic!".
El Ralli d'Alemanya constarà d'un recorregut total de 1.288 kms. dels quals 352 seran de velocitat repartits en 19 especials. Per la seva part, el Ralli de Finlàndia es compondrà de 21 especials i un recorregut total de 1.524,34 kms. dels quals 351,61 seran de velocitat.