La planificació urbanística preveu l'enderroc d'aquest pont. Al seu lloc es proposa que tots els encreuaments que es produeixen en aquesta via i que ara es fan en dos nivells es deixin a la mateixa alçada. Amb aquest objectiu s'abaixarà el nivell de l'antiga N-152 i es farà pujar la carretera que va fins a Prats de Lluçanès i Olost. La solució final encara no s'ha determinat. La primera proposta de construir un “pont rodó” té “certes dificultats”, tècniques segons ha explicat el regidor d'Urbanisme, Xavier Solà (CiU). En canvi l'opció de fer un doble giratori amb un pont ample semblaria l'opció més factible. Per a la reconversió de l'antiga N-152 la Generalitat, segons ha anunciat Solà, hi farà una aportació de quasi 2 milions d’euros.
La carretera de la Guixa que passarà pel mig de les dues ARE es convertirà en una rambla que vol fer “més amable” la trama urbana, segons ha explicat Solà. En el cas de l'ARE de La Bòvila tindrà una superfície de 20,1 hectàrees i s'hi faran 1.046 habitatges. En aquesta àrea s'hi preveu la construcció de nous equipaments educatius com ara un CEIP i un IES. L'ARE El Graell té una superfície similar a la Bòvila i s'hi han previst 1.308 habitatges. En aquesta àrea s'hi ha previst el tercer centre d'Assistència Primària de la ciutat i una escola bressol.
Les dues altres grans zones de desenvolupament d'aquesta zona són Can Garrofa i el Parc Científic i Tecnològic El Bergós. En el cas de la zona d'El Bergós es preveu un recinte esportiu de 4.000 metres quadrats amb piscina coberta, gimnàs, solàrium, pistes de padel o pista polivalent. Aquest equipament serà de titularitat municipal però de gestió privada. En el cas del Parc Científic i Tecnològic El Bergós vol ser un punt de “confluència” entre centres, docents, recerca i empresa i administracions.

Xavier Solà, en la roda de premsa d'aquest dilluns
Solà ha deixat clar que tot i que el planejament urbanístic futur preveu que determinades activitats que hi ha a la zona com ara una fàbrica de pinso o diferents supermercats hagin d'acabar desapareixen no es forçarà el seu trasllat. Per a Solà, fer planificació no vol dir “forçar a la gent” i “menys en l'actual període” de crisi. El regidor vigatà ha deixat clar que un aspecte és “la programació” i l'altre “l'execució”. Com a exemple, ha posat el cas de la Farinera Costa que en el planejament del 1979 ja es preveia que seria de titularitat municipal i que no ha estat adquirida fins al 2008.
-------------
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE VIC
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE VIC
L’eix Onze de Setembre es convertirà en una via urbana
La zona serà un nou centre comercial i s’hi ubicaran equipaments com el Palau de Justícia, el Parc Tecnològic i les AREs del Graell i la Bòbila
El POUM aprovat inicialment preveu una transformació del sector que comprèn l’Eix Onze de Setembre, al qual se li donarà un tractament de via urbana amb habitatges i zona comercial. Es tracta d’una de les actuacions més importants de desenvolupament del POUM, ja que inclou diversos projectes pensats amb visió de futur per a la ciutat. D’altra banda, la zona s’ordenarà amb la ubicació del Palau de Justícia, el Parc Tecnològic i les ARE del Graell i la Bòbila, que també compten amb la construcció d’equipaments i d’habitatge, un 40% del qual serà protegit.
Aquest dilluns, dia 20 d’abril, s’ha fet la segona roda de premsa sobre el POUM, que ha anat a càrrec del president de l’Àrea de Territori i Urbanisme, Xavier Solà. Solà ha explicat que és “una zona complexa que suposa un repte per fer evident que l’antiga carretera general es transforma en un passeig” i “que cal transformar-la des de la gasolinera fins davant dels Habitatges Montseny en visió de passeig i en visió de futur de ciutat moderna”. És precisament la filosofia de modernitat com s’ordenarà un eix d’equipaments, de sector comercial i d’habitatge. Solà ha explicat que es tracta “d’un sector ambiciós amb edificis atalaia que alhora facilitin la qualitat i l’aprofitament de l’altura per donar modernitat a la zona”.
Les ARE
La zona contempla l’àrea de la Bòbila , amb una zona de recuperació de l’entorn del riu i del pou del glaç; una reserva de sòl per a equipaments de serveis educatius; i amb el nou Palau de Justícia. També està previst una reserva de sòl per al tercer CAP de la ciutat “amb l’objectiu de donar els barris dels equipaments és molt més modern i agraït de cara a la ciutadania i l’equilibri de la pròpia ciutat”, tal i com ha explicat Xavier Solà.
D’altra banda, l’ARE del Graell permetrà la preservació dels antics molins com a zona verda, que colindarà amb una altra zona de modernitat: l’àrea del Bergós, on s’hi instal•larà el Parc Tecnològic de la ciutat de Vic.
Actuació viària de la zona
Solà ha destacat que el POUM també preveu la supressió del pont que passa per sobre de la carretera de La Guixa, anivellant la zona i provocant que conflueixin en un punt “i recuperar la zona de passejada i de vialitat de l’entorn del riu”. Quant a vialitat, Solà ha explicat que el desenvolupament de la zona permetrà anar dibuixant els eixos nord-sud previstos al POUM i que trenquen amb la concentralitat de la ciutat.
Can Garrofa
Un altre dels equipaments emblemàtics d’aquest eix és el complex esportiu de Can Garrofa, que està en procés de projecte executiu definitiu, i que “podrien començar les obres després de l’estiu”, segons ha destacat Solà.
Per finalitzar, Solà ha esmentat que la compatibilitat d’usos –d’habitatge i sector comercial i d’activitat econòmica- que es preveu a la zona “és el que permet dissenyar una ciutat amable”. Quant a terminis, Solà ha explicat que a finals d’any podrien començar les obres a les ARE i el 2010 podrien iniciar-se les obres del pont de sobre la carretera de la Guixa, “amb la intenció que aquesta connexió uneixi al màxim la ciutat i les ARE”. Xavier Solà també ha destacat que s’ha allargat el període d’al•legacions del POUM fins l’11 de maig.