L'obrador de xocolata de Sant Tomàs es fa gran. Recentment, ha incorporat les instal·lacions que l'empresa Xocolating 1944 té a Manlleu. D'aquesta manera, l'entitat social podrà fer créixer el projecte nascut fa sis anys a l'equipament de Calldetenes. Amb aquesta operació no només s'expandeix la infraestructura de l'obrador sinó que, a més, permetrà ampliar llocs de treball associats a la iniciativa així com el nombre de persones que hi participen.
L'obrador de xocolata és un projecte que empodera i capacita les persones amb discapacitat intel·lectual vinculades a l'entitat. Actualment hi treballen 7 persones que s'encarreguen de la decoració alimentària dels productes, l'etiquetatge i l'envasat sota la supervisió del mestre xocolater Jordi Ortíz. Avui dia s'hi elaboren una cinquantena de referències cada any i, aquest 2024, ha rebut el premi la millor mona de Catalunya.
[noticia]70846[/noticia]
No és la primera vegada que Xocolating de Manlleu col·labora amb la Fundació Sant Tomàs a través dels seus obradors de xocolata, amb la contractació de persones amb discapacitat intel·lectual o la prestació de serveis. L'empresa ha decidit "donar una nova oportunitat al negoci vinculant-nos a una entitat social del territori amb qui ja hem col·laborat, que fa les coses amb qualitat i molta cura", explica el fins ara responsable de l'empresa, David Fabré: "Aquest acord representa un pas endavant en termes de sostenibilitat, compromís i qualitat de la nostra producció".
L'acord posa de manifest la importància "de teixir complicitats amb entitats del territori que permetin fer créixer les nostres iniciatives i ampliar les oportunitats de millora de la qualitat de vida de les persones ateses", remarca Joan Casany, president de Sant Tomàs.
Per la seva banda, Ricard Aceves, director general de la institució, detalla que es plantejaven la possibilitat de construir un nou obrador de xocolata per assegurar el creixement del projecte: "Aquest acord ha arribat en el moment adequat", conclou.
El projecte de l'obrador de xocolata de Sant Tomàs creix amb la incorporació de Xocolating
Societat
L'entitat podrà ampliar les instal·lacions actuals, a Calldetenes, amb les que l'empresa xocolatera té a Manlleu
ARA A PORTADA
-
-
Societat Commoció a Manlleu per la mort dels dos germans bessons ofegats al riu Ter Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Festival Nits de Cinema Oriental de Vic, un refugi climàtic i futbolístic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Fotos: Tailàndia protagonitza la nit inaugural del Festival Nits de Cinema Oriental de Vic 2026 Oriol Clavera
Publicat el
22 de març de 2024 a
les 12:00
Et pot interessar
-
Societat
Rècord d'inscripcions a la 10a edició dels Premis Innovacat
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 17, 18 i 19 de juliol
-
Societat
Troben el cos sense vida d'una persona a l'interior d'una autocaravana a Tona
-
Societat
Tallada la carretera entre Centelles i Sant Martí de Centelles per l'incendi del Moianès
-
Societat
Marta Otero, nova rectora de la UVic-UCC: «Entomo el repte amb il·lusió, respecte i profund sentit de servei»
-
Societat El PP de Vic demana a l'Ajuntament que instal·li una pantalla gegant per la final del Mundial
