NOTA DE PREMSA
PSC VIC
EL PSC adquireix el compromís d’ampliar el parc d’habitatges de lloguer protegit a Vic i fer un Pla d’Ascensors
Ampliar l’accés a l’habitatge protegit de lloguer, un pla d’Ascensors i la construcció de 35 habitatges dotacionals, al sector del Coll de Vic. Aquest són els grans compromisos electorals del PSC de Vic per la propera legislatura en matèria d’habitatge.
Per donar-hi compliment, el PSC es planteja potenciar l’Oficina Municipal d’Habitatge. Tot amb l’objectiu d’enfortir encara més les polítiques d’accés efectiu a l’habitatge protegit o lliure.
Tal i com explica el cap de llista, Josep Burgaya, “creiem que l’accés a un habitatge digne és un dret bàsic individual i familiar però també és, alhora, una exigència col•lectiva de ciutat, necessària per garantir la imprescindible convivència i cohesió social. Cal per tant enfortir i crear noves polítiques d’accés efectiu a l’habitatge protegit o lliure”.
Pel PSC, ampliar l’accés a l’habitatge protegit de lloguer és prioritari. Per això es compromet a treballar per augmentar el parc immobiliari actual gestionat per l’Oficina local d’habitatge amb l’objectiu que la ciutat disposi d’una gran bossa d’habitatge de lloguer amb preus assequibles pels col•lectius que més ho necessiten, gent gran, joves, persones sense feina,i o amb problemes econòmics.
Segons, Jacint Raurell, regidor socialista responsable d’habitatge, “a Vic hi ha actualment molts pisos buits en mans de caixes i bancs que no poden col•locar al mercat. Cal arribar a acords i establir convenis amb es entitats bancàries per reconvertir habitatges buits de la seva propietat en habitatges de lloguer protegit”.
El PSC també es compromet a concretar i posar en marxa un Pla d’ascensors, aplicable als blocs d’habitatges de més de quatre plantes, en els blocs de la Plaça Moragas, del Sánchez Arjona, i dels pisos del Montseny, entre d’altres. “Estem parlant de pisos en els que majoritàriament hi viu gent gran, amb problemes de mobilitat. Pensant en ells, ens caldrà treballar per activar un pla d’ascensors que gestionarem directament des de l’Oficina local d’habitatge, tant pel que fa als ajuts existents com bonificant la llicència d’obres i l’IBI. El nostre objectiu és millorar la qualitat residencial i garantir la plena accessibilitat als edificis. Proposem finançar-ho majoritàriament amb recursos públics que haurem d’aconseguir de la resta d’administracions”.
Per a la propera legislatura el PSC també es compromet a construir 35 habitatges dotacionals, al sector del Coll de Vic, plantejats com allotjaments temporals per resoldre situacions d’emergència o de risc d’exclusió social.
El PSC es compromet a ampliar l’habitatge de lloguer protegit a Vic
Els socialistes presenten les seves propostes en matèria d’habitatge.
ARA A PORTADA
-
Cedeix una sitja de la farinera de Casa Tarradellas i provoca l'esfondrament de part de la façana de la nau Redacció
-
-
Incendi en un pis de Torelló: tres persones traslladades a l'Hospital de Vic per inhalació de fum Redacció
-
-
Prats de Lluçanès recupera el Cafè Teatre Orient després de més de 20 anys tancat al públic Irene Giménez Vinyet
Publicat el 30 d’abril de 2011 a les 19:39
Et pot interessar
-
Societat Nani Roma i el maldecap del fill amb cadira de rodes: «Haurà de fer classe amb 36 companys»
-
Societat El bar del Sucre obrirà de manera estable i continuada durant tot l'any
-
Societat La Fira del Pescador de Roda de Ter arriba a la 30a edició
-
Societat Detingut un conductor a Gurb per superar amb escreix la taxa d'alcoholèmia
-
Societat Per què Pilarín Bayés encara no s'ha tirat a la piscina aquest estiu?
-
Societat Una nova marca algutina els 13 recursos socials i sanitaris d'Osona per millorar l'atenció dels malalts