El Ral·li Osona torna a les carreteres osonenques dos anys després, ja que el 2020 es va d’haver de suspendre a causa de la pandèmia. La prova referent del calendari català arriba a la seva 52a edició aquest dissabte i diumenge, 3 i 4 de juliol, amb algunes novetats importants.
Un total de 64 pilots hauran de fer 513,014 quilòmetres, dels quals 102,528 seran cronometrats. Comptarà amb sis trams cronometrats, amb 12 passades, entre les quals ja no s’hi inclou la de la Súper Especial al Circuit d’Osona que tant èxit ha tingut en les últimes edicions, ja que actualment es troba en obres. El Ral·li d'Osona, però, manté dos dels seus trams més emblemàtics: la Vola i la Trona. La resta són trams nous, tot i que ja s’havien utilitzat anteriorment en algunes edicions.
La sortida del ral·li es farà el dissabte a les 9 del matí, al Circuit d’Osona. L’arribada està prevista a la matinada del diumenge, cap a un quart d'una. La cerimònia del podi se celebrarà tant bon punt acabi la cursa.
La cursa presenta un altre al·licient, que permetrà gaudir del ral·li de ben a prop. El parc d’assistència es trasllada enguany al Circuit d’Osona, que passarà a ser el veritable centre neuràlgic de la prova.
El Ral·li, organitzat per l’Escuderia Osona, estarà dedicat a Ferran Moreno, cap d’oficials del club, traspassat recentment. Per això, la prova portarà el nom de Ral·li Osona Memorial Ferran Moreno Benito.
El gran favorit de la prova tornarà a ser, sens dubte, Albert Orriols (Escuderia Osona), ben posicionat en el campionat català absolut i asfalt, però amb una prova menys que els seus rivals. Una victòria en el Ral·li Osona li podria donar l’empenta necessària per situar-se líder dels dos campionats.
Però no ho tindrà fàcil. Al ral·li també hi participaran Eduard Pons (Baporo Motorsport), líder actual dels campionats català absolut i d’asfalt; Aleix Vila (Biela Club Manresa) i Joan Vinyes, el veterà pilot andorrà, campió d’Espanya en diverses ocasions.
El Ral·li Osona torna dos anys després amb un nou recorregut
La prova manté els trams de la Vola i la Trona, i incorpora la Costa dels Gats, Fontfreda, el Coll de Mansa i la prova especial del Cobert
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juliol de 2021 a les 15:55
Et pot interessar
-
Societat
Els millors plans per a la Castanyada 2025 a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Viladrau, capital de la tardor amb la 30a edició de la Fira de la Castanya
-
Societat
Investiguen un intent de segrest d'una menor d'edat a Torelló
-
Societat
Desallotgen un dels blocs ocupats del carrer Sant Josep de Torelló
-
Societat
Arriba la 30a edició de la Fira de la Castanya de Viladrau
-
Societat
Manlleu aprova la modificació de les ordenances fiscals pel 2026
