29
de setembre
de
2023, 13:40
Actualitzat:
30
de setembre,
13:12h
El 12 d'octubre començarà el tall de l'R3 entre Mollet-Santa Rosa i Figaró per les obres de desdoblament del traçat de Rodalies. Segons ha detallat aquest divendres el secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, Xavier Flores, la interrupció es prolongarà fins a finals de gener, però anirà acompanyada d'un servei alternatiu d'autobusos. "Treballarem en tots els aspectes ferroviaris vinculats a les estacions, a part de treballar també tot el que puguem en el desdoblament de la plataforma en els trams interestacionals", ha dit en declaracions a la premsa. Les obres, valorades en conjunt en 155 milions d'euros, serviran per fer una "millora integral" de la xarxa amb intervencions a les estacions, la senyalització i les vies.
Segons han detallat des del Ministeri de Transports i Agenda Urbana, aquest primer període d'obres servirà per adaptar les estacions de Parets del Vallès, Granollers, Canovelles, Franqueses de Vallès i la Garrida al doble raïl. Tanmateix, més endavant es farà una altra ronda d'actuacions per adaptar el traçat sencer entre estacions, que s'espera que entri en funcionament el 2025. La meta de les obres, enquadrades al Pla de Rodalies del govern espanyol, és aconseguir una modernització de les instal·lacions per dotar-les de major capacitat i fiabilitat.
Tal com han detallat els seus responsables, les intervencions que es faran durant el tall del servei no es poden realitzar sense parar la circulació de trens. Per reduir-ne l'impacte, es preveu que en un primer moment el servei des de Barcelona acabarà a Mollet-Santa Rosa, però posteriorment aquesta interrupció començarà a Parets del Vallès. També s'ha preparat un ambiciós servei alternatiu d'autobusos directes, indirectes i llançadores entre Barcelona i el tram de recorregut que quedarà "aïllat" per les intervencions. "Són unes obres que van més enllà de la duplicació, són una millora integral de la via, la senyalització i millorarem les estacions", ha apuntat Flores abans de destacar que la inversió prevista al tram és "considerable". "L'R3 per nosaltres és una prioritat del Pla de Rodalies afrontant el seu desdoblament entre Montcada i Vic en la seva integritat", ha afegit.
Pel que fa a l'oferta alternativa en autobús, s'han preparat tres serveis. Per un costat el servei diari entre Mollet-Santa Rosa (o Parets del Vallès quan la intervenció comenci allà) fins a Centelles. Aquest tindrà una oferta directa i un altre amb parades intermèdies en un horari que anirà de les cinc del matí a la una i quart de la matinada amb una freqüència de trenta minuts.
També s'han preparat dos serveis directes de dilluns a divendres. Per un costat, un autobús de Centelles a Barcelona-la Sagrera, que funcionarà des de les sis fins a les nou del matí i de les quatre de la tarda a les nou de la nit (en sentit contrari) i un altre autobús amb el mateix servei i horaris però des de la Garriga. Ambdós serveis tindran una freqüència de 30 minuts.
Segons han detallat des del Ministeri de Transports i Agenda Urbana, aquest primer període d'obres servirà per adaptar les estacions de Parets del Vallès, Granollers, Canovelles, Franqueses de Vallès i la Garrida al doble raïl. Tanmateix, més endavant es farà una altra ronda d'actuacions per adaptar el traçat sencer entre estacions, que s'espera que entri en funcionament el 2025. La meta de les obres, enquadrades al Pla de Rodalies del govern espanyol, és aconseguir una modernització de les instal·lacions per dotar-les de major capacitat i fiabilitat.
Tal com han detallat els seus responsables, les intervencions que es faran durant el tall del servei no es poden realitzar sense parar la circulació de trens. Per reduir-ne l'impacte, es preveu que en un primer moment el servei des de Barcelona acabarà a Mollet-Santa Rosa, però posteriorment aquesta interrupció començarà a Parets del Vallès. També s'ha preparat un ambiciós servei alternatiu d'autobusos directes, indirectes i llançadores entre Barcelona i el tram de recorregut que quedarà "aïllat" per les intervencions. "Són unes obres que van més enllà de la duplicació, són una millora integral de la via, la senyalització i millorarem les estacions", ha apuntat Flores abans de destacar que la inversió prevista al tram és "considerable". "L'R3 per nosaltres és una prioritat del Pla de Rodalies afrontant el seu desdoblament entre Montcada i Vic en la seva integritat", ha afegit.
Pel que fa a l'oferta alternativa en autobús, s'han preparat tres serveis. Per un costat el servei diari entre Mollet-Santa Rosa (o Parets del Vallès quan la intervenció comenci allà) fins a Centelles. Aquest tindrà una oferta directa i un altre amb parades intermèdies en un horari que anirà de les cinc del matí a la una i quart de la matinada amb una freqüència de trenta minuts.
També s'han preparat dos serveis directes de dilluns a divendres. Per un costat, un autobús de Centelles a Barcelona-la Sagrera, que funcionarà des de les sis fins a les nou del matí i de les quatre de la tarda a les nou de la nit (en sentit contrari) i un altre autobús amb el mateix servei i horaris però des de la Garriga. Ambdós serveis tindran una freqüència de 30 minuts.