La profunda pertorbació situada al nord-oest de la Península Ibèrica podria afectar de ple el Principat a partir del dissabte al migdia. Aquest fet podria suposar l'acumulació de quantitats molt destacables a Osona a partir del vespre i sobretot al de la matinada de diumenge. En aquest sentit, la tempesta del 10 del 10 del 10 (10 d'octubre del 2010) podria deixar més de 100 litres per metre quadrat a les comarques del nord i l'est del país. De moment, ja s'ha activat un avís de pluges fortes per dissabte i diumenge.
Es preveu que la resta del pont del Pilar la situació no millori especialment i continuin les precipitacions. De fet, entre dilluns i dimarts es podrien tornar a acumular 100 litres per metre quadrat més.
Amb aquesta situació, la direcció general de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 13:25 hores d'aquest divendres, la fase d’alerta del pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (Inuncat).
- Avís per pluges fortes dissabte 9 d'octubre
- Avís per pluges fortes diumenge 10 d'octubre
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’octubre de 2010 a les 13:45
Et pot interessar
-
Societat
Llum verda a la modificació de les ordenances fiscals de Roda de Ter pel 2026
-
Societat
El ple de Torelló condemna la «instrumentalització» de la problemàtica en seguretat per part d'alguns partits
-
Societat
La UVic-UCC i el Consorci Hospitalari posen en marxa una clínica odontològica oberta al públic
-
Societat
Acció del Gremi de la Pagesia Catalana a Vic per denunciar la «mala gestió» de la crisi de la dermatosi nodular
-
Societat
La Fira de la Muntanya de Vic arriba a la 44a edició
-
Societat
Roda de Ter commemora el 22è aniversari de la mort de Miquel Martí i Pol
