La població adolescent va reduir el consum d'alcohol, cànnabis i tabac durant el confinament. Aquesta és una de les conclusions d'un estudi elaborat en el marc del projecte DESKcohort, en el qual van participar 303 persones d'entre 14 i 18 anys, estudiants de batxillerat, de cicles formatius de grau mitjà i de quart d'ESO de la Catalunya Central.
El treball, però, mostra diferències entre l'alumnat en funció dels estudis. Així els estudiants de formació professional de grau mitjà eren més proclius al consum de risc d'alcohol i cànnabis i a fumar diàriament en comparació amb l'alumnat de quart curs d'ESO o de segon de Batxillerat. El treball s'ha publicat a la revista International Journal of Environmental Research and Public Health.
El projecte DESKcohort és una iniciativa liderada per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i el grup de recerca interuniversitari UVic-UCC/UOC d'Epidemiologia i Salut Pública, amb el suport de la Subdirecció General de Drogodependències de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i del Departament d'Ensenyament.
L'objectiu del treball era analitzar com havia canviat el consum d'alcohol, cànnabis i tabac entre aquesta població jove durant el confinament comparant les dades recollides prèviament en el marc del projecte DESKcohort. Al mateix temps es volien analitzar els factors individuals i socials que incideixen en les pautes de consum.
De les conclusions de l'estudi destaca la reducció del consum de risc de substàncies, que ha estat generalitzada, especialment entre l'alumnat de quart curs d'ESO. Segons la investigadora del projecte DESKcohort, Judit Rogés Olivares, la raó es deu a "la modificació dels patrons a causa del confinament que va afectar i canviar la vida social del col·lectiu adolescent, que va passar més temps a casa, sota el control parental, i va tenir menys oportunitats d'adquisició de substàncies".
Els adolescents han consumit menys alcohol, cànnabis i tabac durant el confinament
L'alumnat de FP de grau mitjà va fer més consum de risc d'aquestes substàncies en comparació amb l'alumnat d'ESO o Batxillerat
ARA A PORTADA
-
-
El Meteocat activa l'avís de perill per pluges a 22 comarques amb la dana Alice a prop Natàlia Pinyol
-
Estudiants de la UVic afectats pel macrotall de l'R3: «Et fa replantejar si agafar transport públic o privat» Redacció
-
ERC, CUP, PSC i Comuns demanen penjar la bandera palestina al balcó de l'Ajuntament de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 31 d’octubre de 2021 a les 14:55
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 10, 11 i 12 d'octubre
-
Societat Torelló posa en marxa la vigilància de les zones blaves per garantir-ne un ús correcte
-
Societat Torelló instal·la càmeres de seguretat a l'aparcament de la Vitri i el carrer Sant Josep
-
Societat Ariadna Masmitjà, activista manlleuenca integrant de la Flotilla, ja és a casa
-
Societat Calma a l'estació de Centelles en el primer dia del macrotall a l'R3
-
Societat El ple de l'Ajuntament de Vic, en directe