El Grup Especial de Verins i Antifurtivisme (GEVA) dels Agents Rurals ha denunciat a tres persones d'una mateixa colla de caça a Lluçà, en el marc d'un servei de vigilància i control de caça major al Lluçanès, per incompliment de la normativa i en relació amb la seguretat.
Un dels individus denunciats circulava per una carretera local durant una batuda de senglar amb una arma de foc carregada, desenfundada i situada a l'abast del conductor, entre els dos seients davanters del vehicle. A més, també va ser denunciat per caçar amb la llicència caducada i sense autorització en una àrea privada de caça. Durant l'escorcoll del vehicle, els agents també van trobar dos braons –paranys de captura de mamífers prohibits-, els quals poden suposar un perill per a la seguretat de les persones.
En el mateix servei, els Agents Rurals van denunciar dos individus més: un per a fer ús indegut de l'arma de foc a l'entorn immediat d'una carretera on està prohibit disparar per no posar en risc els usuaris de la via, per tinença d'un carregador il·legal amb capacitat de munició superior a l'autoritzada i per haver abatut un senglar en una àrea privada de caça sense autorització. El tercer individu també ha estat denunciat per aquest últim motiu.
D'aquesta manera, s'han comissat diverses armes, un carregador il·legal, els paranys prohibits per a la caça de mamífers i altres estris com ganivets, com s'observa a la foto. Aquests fets, tal com informen els Agents Rurals i segons la normativa vigent, comporten responsabilitats administratives i penals.
Els Agents Rurals denuncien un conductor al Lluçanès per circular amb una arma carregada i desenfundada
Durant l'escorcoll del vehicle també es van trobar dos paranys prohibits per capturar mamífers, i els agents van enxampar dues persones més que incomplien la normativa de caça en relació amb la seguretat
Ara a portada
-
-
Societat Vic posa en marxa un aparcament d'enllaç per a persones que fan servir el transport públic Redacció
-
Societat Un veí del centre de Vic: «Vaig anar a dormir i encara no hi havia llum» Irene Giménez Vinyet
-
Societat Entre la llum de la plaça Major i la foscor a gran part dels barris: així es va viure a Vic l'apagada elèctrica Redacció
-
Societat Una metgessa del CAP de Centelles: «Hem tornat a fer les receptes amb paper i bolígraf, com abans» Redacció
Publicat el 19 de març de 2024 a les 09:30
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: de l'1 al 4 de maig
-
Societat Translog Osona reuneix una quarantena de professionals per parlar de ciberdelinqüència i empreses
-
Societat Vic demana més recursos policials i l'enduriment de les lleis per combatre la multireincidència
-
Societat Sau torna als escenaris amb un concursant d'«Eufòria» com a cantant