Els alcaldes de la plana de Vic, satisfets amb el traçat alternatiu de l'Eix Ferroviari

Publicat el 09 d’octubre de 2008 a les 09:15
Segons ha explicat Nel•lo, la proposta feta pels alcaldes i ara contemplada en el document de planejament servirà perquè quan s'hagi de decidir el traçat es puguin estudiar “diverses alternatives”. Actualment, encara no es pot precisar si fer passar l'Eix Ferroviari més pel nord es viable perquè el Pla Territorial està a una gran escala i caldrà entrar més al detall.
 
Oriol Nel•lo considera que el document final ha tingut una bona recepció per part dels alcaldes osonencs després “d'anar afinant” les propostes al entorn de la planificació dels assentaments urbans. Aquest fet ha provocat que aquestes s'anessin “adaptant” a les demandes de cada municipi. Això ha provocat que en la “majoria dels casos” hi hagi “plena satisfacció” amb el que diu el document, segons Nel•lo.
 
Pel que fa a la carretera que Nel•lo defineix com l'Eix de Llevant de la Plana, aquest sortiria de Manlleu i arribaria fins a baix de la plana de Vic amb un traçat paral•lel a l'actual carretera ja existent però allunyant-se dels nuclis urbans. El pla també contempla que uneixi els municipis de la Vall del Ges.
 
El secretari de Planificació Territorial també ha destacat la modificació que ha patit el regim d'usos del sòl no urbanitzable s'integren d'interès natural i agrícola. Si inicialment el document parlava de zones d'interès agrícola, ara s'hi afegeix també el de zones d'interès paisatgístic.
 
A la trobada d'aquest dimecres amb Oriol Nel•lo, que s'ha fet a porta tancada, hi han assistit representants de diversos municipis de la comarca. El Pla Territorial de la Catalunya central és el tercer que s'aprova a Catalunya després del de l'Alt Pirineu (2006) i el de les comarques de Lleida (2007).