A partir d'aquest dilluns, 100.000 catalans poden sol·licitar l'ajuda de 420 euros que els correspon per haver perdut totes les prestacions d'atur. S'hi podran acollir durant un màxim de sis mesos, sempre i quan no disposin d'ingressos superiors al 75% del salari mínim interprofessional (SMI), i la condició per rebre'l és que assisteixin a cursos de formació. L'executiu s'ha compromès a prorrogar el programa per períodes de sis mesos mentre la taxa d'atur superi el 17%. Suposant la mateixa proporció que a la resta del Principat, s'estima que a Osona unes 2.200 persones es podran acollir a aquesta ajuda.
Podran ser beneficiaris d'aquest programa els desocupats menors de 65 anys que hagin esgotat la prestació per atur de nivell contributiu des del dia 1 d'agost i els 180 dies naturals següents a aquesta data i no tinguin dret al subsidi, així com aquells que hagin extingit per esgotament, incloses les pròrrogues, els subsidis per atur.
L'ajuda de 420 euros forma part del paquet de mesures que ha aprovat el govern espanyol per fer front a la crisi, una vegada que es compleixen tres setmanes que el president José Luis Rodríguez Zapatero va donar per tancat el diàleg social amb la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE).
El SOC es pot col·lapsar, segons els sindicats
Els sindicats Comisions Obreres i UGT de Catalunya tenen por que a partir d'aquest dilluns els serveis de formació del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) es puguin “col·lapsar”, ja que en el cas de Catalunya, serà aquesta entitat qui es farà càrrec dels itineraris formatius de les persones en atur i sense subsidi que vulguin optar a l'ajuda de 420 euros.
Els aturats sense prestació ja poden sol·licitar l'ajuda de 420 euros
S'estima que a Osona poden superar les 2.000 persones.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’agost de 2009 a les 15:28
Et pot interessar
-
Societat L'obrador de patates de Sant Tomàs posa a la venda el gust del pebre negre
-
Societat Arrenca la fase de participació ciutadana del Pla Local d'Habitatge de Manlleu
-
Societat La UE Vic assoleix l'ascens a la Tercera Federació amb felicitació de Simeone inclosa: «Els desitjo el millor»
-
Societat Roda de Ter crea un espai dedicat al dol gestacional, perinatal i neonatal
-
Societat Turull, convidat d'honor a la Festa Verdaguer de Folgueroles
-
Societat Una influenciadora visita Osona i el Lluçanès per difondre l'oferta turística i gastronòmica del territori