La millor opció, la reutilització
Un dels reptes de la campanya és sensibilitzar el client perquè reutilitzi els elements per portar la compra. Per aquest motiu, les 111 botigues del Grup Bon Preu disposen de diferents opcions alternatives a les bosses de plàstic, com bosses rígides i multifuncionals, caixes de cartró o bosses biodegradables que es poden reutilitzar per a la recollida de la matèria orgànica. Des del principi de la campanya aquests formats s’han potenciat i també s’ha tornat a donar protagonisme a elements de tota la vida com el cabàs o al carret de compra.
Passat el primer mes de la campanya l’empresa ja assegurava que estava essent tot un èxit perquè els clients havien deixat d’utilitzar un milió de bosses de plàstic. De totes maneres, el fet de convertir l’ús d’elements reutilitzables en un costum quotidià és el que ha fet possible aquesta important reducció de plàstic.
Després de mig any de campanya Bon Preu considera que aquesta és una iniciativa que demostra la preocupació del consumidor català per la preservació de l’entorn. Per aquest motiu l’empresa no descarta poder duplicar l’objectiu previst, en els propers sis mesos.
Una vegada demostrat l’èxit de la campanya, Bon Preu confia que d’altres distribuïdors prenguin mesures en la mateixa línia, per fer de la distribució catalana un referent al sud d’Europa.