Els clients del grup Bon Preu estalvien un milió de bosses de plàstic en un mes

Publicat el 30 de març de 2008 a les 13:29
 
Cada client que decideix no utilitzar bosses de plàstic obté, a canvi, 2 cèntims d'euro per cada 10 euros de compra. L'import de la bossa té un valor simbòlic en comparació amb l'impacte ambiental beneficiós que suposa l'estalvi de bosses de plàstic.
 
Un dels principals objectius de la campanya és sensibilitzar el client perquè reutilitzi els elements per portar la compra. Per aquest motiu, les 110 botigues del grup disposen de diferents opcions alternatives a les bosses de plàstic, que han estat molt més utilitzades des que va començar la iniciativa.
 
Des de principis de campanya els clients han utilitzat més de 25.000 bosses rígides, resistents i aptes per a diferents usos; més de 10.000 caixes de cartró; i també 40.000 bosses biodegradables que es poden reutilitzar per a la recollida de matèria orgànica. A banda dels formats que es poden trobar a les botigues, des de Bon Preu també es vol fomentar que els clients facin ús del cabàs o del carret, per fer la compra.
 
Bon Preu confia que l'èxit de la campanya animi a d'altres distribuïdors a prendre mesures en la mateixa línia, i així fer de la distribució catalana un referent al sud d'Europa.