Els comerços catalans podran obrir al públic aquest diumenge, 21 de desembre, tal com estableix la Llei d'horaris comercials en relació al calendari comercial de diumenges i festius. A Vic, la majoria d'establiments obrirà la persiana.
La normativa aprovada el 19 de febrer pel Parlament de Catalunya ha permès afegir dos dies més al calendari comercial, que els municipis han de fixar en funció del màxim aprofitament i d'acord amb els comerciants. De cara al 2015 els ajuntaments disposen fins al 28 de febrer per comunicar les dates escollides a la Direcció General de Comerç. Els vuit dies festius en què poden obrir els comerços durant el 2015 són el 4 i l'11 de gener; el 5 de juliol; el 12 d'octubre; l'1 de novembre i el 6, el 8 i 20 de desembre.
Per aquest 2015, els ajuntaments poden substituir dues dates d'aquest calendari, amb efectes a tot el seu terme municipal o, per a només una part degudament delimitada, quan en la nova data se celebri un esdeveniment que generi una gran atracció de visitants. Per realitzar el canvi, caldrà la comunicació a la Direcció General de Comerç dels dies substituïts abans del 28 de febrer.
Els comerços catalans poden obrir aquest diumenge
El 21 desembre, un dels festius permesos per aixecar la persiana
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de desembre de 2014 a
les 16:45
Actualitzat el
20 de desembre de 2014 a les
16:47
Et pot interessar
-
Societat
Comencen a declarar els investigats per presumptes delictes ambientals i irregularitats en un abocador de Seva
-
Societat
La UVic posarà en marxa el curs que ve el cicle formatiu de grau superior en Administració i Finances
-
Societat
Docents de l'Institut de Tona, en contra de l'obligatorietat del treball de recerca del batxillerat
-
Societat
Una dona mor en caure d'un vuitè pis al barri de l'Estadi de Vic
-
Societat
Vic impulsa un projecte per acostar la cultura als barris i fomentar la participació ciutadana
-
Societat
Carla Dinarès (CUP Vic) deixa l'acta de regidora: «Aquesta ciutat és una de les coses que més estimo del món»
