El Ministeri de Sanitat ha resolt acreditar vint consultoris de la Catalunya Central com a centres docents, en els quals podran fer la seva formació obligatòria de medicina rural residents de medicina familiar i comunitària de les unitats docents de Barcelona Ciutat i Clínic-Maternitat.
A Osona, s'ha acreditat els consultoris locals de Seva i de Sant Miquel de Balenyà, que pertanyen a l'Equip d'Atenció Primària (EAP) Tona. La resta de la Catalunya Central són Avinyó, Calders, Santa Maria d'Oló i Sant Feliu Sasserra, de l'EAP d'Artés; Gósol, Saldes, Vallcebre, La Pobla de Lillet i Bagà, de l'EAP Alt Berguedà; Avià, Cercs, Sant Jordi, Borredà i Vilada, de l'EAP Berga; Torà, de l'EAP Calaf; La Torre de Claramunt i Vallbona d'Anoia, de l'EAP Capellades; i Hostalets de Pierola de l'EAP Piera.
Joan Deniel, metge i cap d'estudis de la Unitat Docent de la Catalunya Central, subratlla que aquesta acreditació és molt important "per als residents de Barcelona, perquè no tenen consultoris rurals al seu territori per poder fer la rotació". Des de la Unitat, s'entén que és una gran oportunitat per posar en valor la medicina rural i donar a conèixer a futurs professionals les característiques de l'atenció primària que s'ofereix als pobles.
Els futurs especialistes en Medicina Familiar i Comunitària, que complementaran la seva formació a centres de la Catalunya Central, són de segon i tercer curs i la seva estada es perllongarà entre un i tres mesos. La Unitat Docent de la Catalunya Central ja tenia centres rurals acreditats per als seus residents adscrits als EAP Santa Eugènia de Berga, Roda de Ter, Súria, Anoia Rural i el Baix Berguedà.
Els consultoris de Seva i Sant Miquel de Balenyà, acreditats com a centres docents
L'acreditació de Sanitat és important per formar residents de Barcelona de medicina familiar i comunitària en consultoris rurals
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de desembre de 2021 a
les 14:55
Et pot interessar
-
Societat
Detingut a Vic un camioner que transportava més de 6 kg d'haixix
-
Societat
Un camió carregat de serradures bolca a la C-25 a Sant Bartomeu del Grau
-
Societat
Un cotxe queda en equilibri sobre la barana del pont del tren de Balenyà
-
Societat
Sentir-se com a casa a Hospital de la Santa Creu de Vic
-
Societat
Tona presenta el projecte de renaturalització del pati de l'Escola de l'Era de Dalt
-
Societat
Bon Preu busca talent a Osona i farà entrevistes de feina a Vic
