Un 70,7% dels estudiants de la Universitat de Vic (UVic) valoren molt positivament la qualitat dels estudis que reben. Així ho indica The European Student Barometer 2009, elaborat per Trendence, l’institut de recerca líder a Europa especialitzat en recursos humans. El factor més ben valorat pel 88,3% dels estudiants de la UVic és l’atenció personalitzada que dóna el professorat, en comparació al 63% de la mitjana de l’Estat espanyol.
En el baròmetre hi han participat 775 institucions universitàries de 22 països. Espanya és el país que ha contestat més enquestes (33.971), mentre que la UVic n’ha aportades 988. Les enquestes anaven destinades principalment a estudiants de la branca d’economia i empresa, d‘enginyeria i noves tecnologies, als quals se’ls demanava quins eren els elements que consideraven més importants a l’hora de triar universitat i com valoraven aquests elements a la pròpia universitat.
En l’enquesta efectuada, els estudiants de la UVic valoren positivament l’accés a les tecnologies de la informació(74,3%); la ubicació i l’entorn de la universitat (73,7%); l’estructura i continguts del curs (67,3%); i la vida universitària al campus (63,2%); les pràctiques de la carrera (58%) entre altres. La majoria d’aquests factors es troben per sobre de la mitjana europea i espanyola. Una de les coses que els estudiants perceben que es poden millorar són les relacions universitat-empresa.
Preguntats sobre les seves prioritats a l’hora d’estudiar a l’estranger, els estudiants de Vic prefereixen, en un 60%, els països anglosaxons, seguit d’Itàlia i Alemanya, mentre que els estudiants europeus que voldrien anar a Espanya són principalment els portuguesos, els italians i els belgues.
Pel que fa a expectatives de trobar feina, els estudiants de la UVic esperen trobar feina en un termini de quatre mesos i després de fer unes 21 sol•licituds per obtenir la primera feina remunerada amb 19.211€ bruts anuals, mentre que els estudiants europeus esperen que la seva primera feina arribi més o menys en el mateix període de temps, però amb una remuneració de 25.108 € de mitjana.
Sobre les facilitats en formació de terceres llengües, un 51% dels estudiants de la UVic afirmen que la universitat els proporciona les habilitats lingüístiques necessàries per al mercat laboral, mentre que a l’Estat espanyol la mitjana es troba en un 39%.