Pocs minuts abans de les deu del matí, els monitors donaran les instruccions de com s'ha de realitzar la pujada, les normes de seguretat i els estiraments que s'han de realitzar, entre d'altres recomanacions. Després, a les 10:00 hores començarà l'ascens de l'equip de Balenyà, a les 10:20 hores partirà el de Roda de Ter i, finalment, a les 10.40 hores, el de Sant Bartomeu. Cada encordada estarà configurada, a més dels concursants, per dos monitors i un tècnic.
El grup vencedor serà aquell que mostri més habilitat a l'hora d'utilitzar el material, el que tingui millor respecte pel medi, el que respecti amb més precisió les normes de seguretat i aquell que progressi més adequadament l'ascens de la Via.
L'acte de lliurament de Premis i reconeixement de mèrits de tot l'equip de treball es farà el dilluns dia 4 de desembre a les 20:30 hores, a la Sala de Plens del Consell Comarcal d'Osona.