Arrel de l’estudi que estan fent des del Grup de Naturalistes d’Osona (GNO) dels rapinyaires del Montseny, ja fa un parell d’anys que l’entitat troba a faltar alguns polls en nius d’astor a finals de temporada, quan els astors són encara al niu. “Sospitàvem d’espolis, és a dir, de robatoris de nius per part de furtius. Aquest any 2010, durant el mes de juny, s’han detectat dos espolis segurs a dos nius dins del Parc Natural, fet delictiu segons la Llei de Protecció dels Animals”, explica Jordi Baucells, biòleg i membre de l’entitat. Aquests nius varen ser espoliats directament pujant a l’arbre on hi ha la plataforma i traient tots els polls, quan tenien uns 25-30 dies d’edat.
L’astor és un rapinyaire forestal que nidifica al Montseny i aquest any el GNO havia controlat set nius ocupats, dels quals se n’han espoliat dos. Aquests espolis es fan per vendre els polls al mercat il•legal de falconeria, on els astors salvatges es valoren de forma important. Aquesta activitat està actualment molt regulada i controlada, però que no s'escapa de l’especulació i el negoci brut del tràfic d'espècies protegides.
“Cal dir que tenim constància que els falconers que hi ha a Osona, tots ells tenen els animals totalment legalitzats i en perfectes condicions, pel què sospitem que són gent de fora”, matisa Baucells. Els Agents Rurals, la guarderia del Parc del Montseny i els agents del Seprona estan assabentats d’aquest tema i de cara a la propera temporada de cria faran inspeccions per la zona i vigilància especial.
Els furtius buiden els nius d’astor del Montseny
El Grup de Naturalistes d’Osona denuncia dos robatoris de rapinyaires. Els polls es venen al mercat il•legal de falconeria.
ARA A PORTADA
Publicat el
17 d’agost de 2010 a
les 16:25
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 22, 23 i 24 de maig
-
Societat
La Mancomunitat La Plana digitalitza el control d'accés i pesatge de la fracció orgànica
-
Societat
Nou mural de Pilarin Bayés a Manlleu
-
Societat
Així és la Tuta, la nova figura festiva del barri del carrer de la Riera de Vic
-
Societat
Activen el pla per risc químic per una possible fuita de clor en un dipòsit d’Aigües Vic
-
Societat
Detinguts cinc homes especialitzats en robatoris amb força en domicilis de Manlleu i Roda de Ter
