
Els Bombers de la Generalitat van fer un total de 1.510 serveis a la comarca d’Osona l'any 2013, 71 menys que el 2012, que significa un descens de sortides del 5,5% en només un any. Al total de Catalunya, la caiguda de serveis dels Bombers ha baixat també, d’una manera fins i tot un xic més pronunciada. Dels 66.758 serveis el 2012 s'ha passat a 62.060 serveis el 2013, que significa un descens del 7,04%
Dels 1.510 serveis realitzats l'any 2013 a Osona, 338 ho van ser per activitat no urgent, i 214 per assistència tècnica. Quant a dispositius preventius, se'n van fer 15, i també es van atendre 18 fuites perilloses. En aquest any, els Bombers van realitzar també 251 serveis relacionats amb la mobilitat, 79 en concepte de pràctiques, 28 simulacres i una sortida de suport tècnic. Quant a incendis, es van atendre 281 serveis a nivell urbà, i 105 de vegetació. Finalment, els Bombers van realitzar 180 actuacions de salvament.
Dels 105 serveis realitzats per focs de vegetació, 43 ho van ser a vegetació de tipus agrícola, 29 en vegetació forestal i 33 en vegetació urbana. Cal destacar que aquest tipus d’incendi va caure dràsticament en relació a l’any passat, quan n’hi van haver 168, per tant, 63 menys (-37,5%). El 2013 ha estat un any amb força pluges i sense massa calors extremes, la qual cosa ha possibilitat aquesta reducció.
Dels 281 serveis en incendis urbans, 73 serveis es van realitzar en incendis en contenidors de residus, nou van ser incendis en instal·lacions elèctriques, 137 en edificis d'habitatges, un en aparcaments, dos en edificis singulars i 17 en indústries o magatzems, 26 de vehicles a l’aire lliure i, finalment, 16 van ser incendis d'altres tipus. Cap incendi va ser provocat per una explosió.
Cal destacar també, que els Bombers va realitzar durant l'any passat 32 actuacions de rescat en medi natural. D'aquests, dos ho va ser en medi fluvial, es van fer també cinc recerques de persones perdudes, i 25 actuacions de rescat en muntanya.