El civisme es va treballar amb els nens i nenes de 3 a 9 anys, a través dels dibuixos, i de 10 a 12 amb sortides al carrer, acompanyats dels agents cívics de l'Ajuntament de Vic.
En el primer grup es van donar explicacions de què era el civisme i tot seguit es va convidar als nens i nenes a representar el què ells consideraven bones o males pràctiques. En els dibuixos s'hi poden trobar persones que llencen els papers a la paperera o que aparquen correctament la bicicleta, com a exemple de bones pràctiques, i també altres persones que orinen al carrer com a exemple de males pràctiques.
El lliurament de premis als 25 dibuixos seleccionats el realitzaran els membres de la Comissió Política de Seguiment de l'Ordenança de bon govern, civisme, bons costums i convivència ciutadana. El premi consisteix en un estoig de fusta amb material per pintar i dibuixar.